|
| کد مطلب: ۹۵۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

بحران مسکن دولتی در نیویورک جدی شده است

یک رسانه آمریکایی می نویسد به دلیل افزایش اجاره بهای مسکن در ایالت نیویورک، شرایط زندگی برای طبقه متوسط دشوارتر شده است.

 بحران مسکن دولتی در نیویورک جدی شده است
منبع: مهر |

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به معضل کاهش بودجه مسکن های دولتی در این شهر پرداخته که در کنار افزایش اجاره بها این اقامتگاه ها، شرایط را برای طبقه کارگر ساکن در این گونه مجتمع ها با دشواری همراه کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ابتدای مطلب خود می نویسد: مسکن دولتی با کارکرد یک اقامتگاه عمومی برای طبقه متوسط، سالهاست که در این ایالت آمریکا مردم را در خود اسکان داده است. اما این روزها قدیمی ترین و بزرگترین سیستم مسکن دولتی آمریکا با بحرانی جدی روبرو است و آن هم کاهش پرداخت اجاره بها از سوی ساکنان این اقامتگاه ها.

به نوشته نیویورک تایمز از زمان آغاز همه گیری کرونا بیش از هزار و ۶۰۰ آژانس مسکن دولتی در سراسر آمریکا با کاهش قابل توجه دریافت اجاره بها از سوی ساکنان خود دست به گریبان هستند، زیرا همه گیری کرونا در آمریکا با عمیق شدن معضل بیکاری در این کشور همراه شد و بسیاری از ساکنان این اقامتگاه های دولتی به دلیل از دست دادن شغل خود قادر به پرداخت اجاره بهای خود نبودند.

اداره مسکن شهر نیویورک پیش از این اعلام کرد که تنها ۶۵ درصد از اجاره ای را که در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر باید دریافت کند، جمع آوری کرده، که پایین ترین میزان در تاریخ تقریباً به ۱۰۰ ساله این آژانس به حساب می آید.

مشکل اجاره بها یک شکست تازه برای آژانس مسکن عمومی در نیویورک است و با وجود مشکلات فراوان، برای نیویورک حیاتی است. زیرا معدود خانه های واقعاً مقرون به صرفه ای را در یکی از گران ترین شهرهای آمریکا برای مردم فراهم می کند. قابل تامل آنکه بیش از ۲۷۰ اقامتگاه دولتی در نیویورک، حدود ۳۴۰ هزار نفر را در خود اسکان داده است.

اجاره عقب افتاده این منازل در نیویورک چیزی نزدیک به نیم میلیارد دلار است. همین موضوع آژانس های مسکن دولتی را برای رسیدگی به این خانه ها از جمله انجام تعمیرات ضروری در مضیقه مالی قرار داده است. به عنوان نمونه بررسی ها نشان می دهد که نزدیک به ۱۰۸ آسانسور در این خانه ها نیاز به تعویض دارند اما آژانس مسکن عمومی نیویورک اعلام کرده تنها توانایی تعویض هشت مورد را دارد. در نتیجه شرایط این خانه ها به دلیل عدم رسیدگی به موقع نامناسب شده، به نحوی که ساکنان خشمگین آنها را بر پرداخت نکردن اجاره واداشته و بر مشکلات مسئولان اداره این مسکن ها افزوده است.

آژانس مسکن دولتی نیویورک درخواست دست کم ۱۳۰ میلیون دلار کمک کرده، اما تا به امروز هیچ کمکی دریافت نکرده است. مقامات ایالتی و فرماندار نیویورک تعهدی در قبال تأمین بودجه بیشتر برای این نوع اقامتگاه ها نپذیرفته اند و اکنون با روی کار آمدن جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، که اغلب از منتقدان جدی اختصاص بودجه به مسکن دولتی هستند، امیدها برای حل معضل بودجه اقامتگاه هزاران نفر از طبقه کارگر در نیویورک را کمرنگ تر می کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین