|
| کد مطلب: ۹۳۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید

 کاهش دمای هوا در نقاط مختلف کشور و رسیدن آن به پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد در بسیاری از شهرها، ممکن است منجر به وقوع برخی از حوادث ثانویه شود. حوادثی که در این گزارش راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه شده است.

با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید
منبع: ايسنا |

رانندگی در برف و یخبندان

سرهنگ علی اصغر شریفی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی  و رانندگی تهران بزرگ گفت: در شرایط برفی و بارانی مهم‌ترین موضوع رانندگی با سرعت مطمئنه است. سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که در آن راننده به راحتی قادر به کنترل و متوقف کردن وسیله نقلیه خود باشد.

احتمال واژگونی خودروها در یخبندان

شریفی به موضوع یخبندان نیز اشاره کرد و گفت:  واژگونی خودرو ها به خصوص در پیچ‌ها و رمپ‌های ورودی و خروجی بزرگراه‌ها رخ می‌دهد و در واقع حالت گریز از مرکز در پیچ‌ها و یخ‌زدگی مسیر و کاهش سطح اصطکاک سبب می‌شود تا خودرو به راحتی واژگون شود. کما اینکه چند روز پیش نیز چنین تصادفی را شاهد بودیم.

گاز نگیردتان!

اما تصادف تنها حادثه محتمل در هنگام سرما و بارش برف و یخبندان نیست، گاز گرفتگی خطر جدی دیگر است که در این فصل افراد را تهدید می‌کند. موضوعی که نواب شمس پور، مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد و افزود : بی احتیاطی و نا آگاهی در راه‌اندازی وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است. بنابراین از هموطنان درخواست می‌شود از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین