|
| کد مطلب: ۹۰۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع نشدند

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مورد وضعیت بهداشت و درمان در مناطق محروم قانع نشدند.

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع نشدند

ایرنا نوشت: در نشست علنی امروز- سه شنبه ۱۵ آذرماه- مجلس شورای اسلامی سوال فتح‌اله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ از بهرام عین اللهی،وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

خلاصه سوالات:علت عدم توجه وزرات بهداشت به وضعیت بهداشت درمان شهرستان ها چیست؟ وبرنامه وزارت بهداشت برای تکمیل کادر پزشکی در شهرستان ها چیست؟

فتح الله توسلی نماینده سوال کننده با بیان اینکه بدنه وزرات بهداشت دستورات وزیر را رعایت نمی کند، گفت: سوال ما از وزیر بهداشت به معنای نادیده گرفتن خدمات وزیر نیست، اینجانب در زمان رای اعتماد وزیر بهداشت اعلام کردم در برنامه کاری ایشان هیچ برنامه خاصی و استراتژی مشخص برای وضعیت بهداشت وجود ندارد چون پیشگیری بهتر از درمان است و اکنون شرایط درمان در کشور دچار مشکلاتی شده است .

در ادامه وزیر بهداشت گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در مناطق محروم ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه باید ماندگاری نیروهای متخصص در مناطق محروم افزایش یابد، اظهار داشت: سقف کارانه نیروهای متخصص در مناطق محروم برداشته شده و این مشوقی برای ماندگاری افراد متخصص در مناطق محروم است.در سال جاری ۱۰ هزار پزشک و دندان پزشک و ۲۲۰۰ پزشک متخصص به مناطق محروم فرستاده شدند، افزایش ظرفیت جذب دانشجویان پزشکی به ۱۰۸۰۰ نیز در این راستا بوده است.

عین الهی ادامه داد: تمامی تجهیزات پزشکی در دانشگاه های پزشکی در سامانه ای ثبت می شود و بر اساس میزان فعال بودن مراکز درمانی توزیع می شود.۱۳۲ دستگاه تجهیزات گران قیمت در این مدت تولید شده است ، ۷۶ سفر استانی به مناطق محروم کشور داشتم و نیازهای مناطق را دیده ام، هدف ما تقویت شبیکه های بهداشت و درمان کشور است، در این مدت ۸۵۰ طرح و پروژه بهداشتی با زیر بنای ۱۰۸ هزار متر مربع به بهره برداری رسیده. پیگیری استخدام ۲۹ هزار پرستار و ۶۰ هزار نیروی خدمات هستیم.

وزیر بهداشت گفت: پوشش بیمه همگانی سلامت مهمترین اقدام وزارت بهداشت است با ۶ هزار میلیارد تومان بودجه این بخش، ۶ میلیون نفر از دهک پایی را به صورتن رایگان بیمه کرد،صندوق بیماری های خاص افتتاح شده است.

در پایان نماینده کبودرآهنگ اعلام کرد از پاسخ های وزیر قانع نشده است و پاسخ های وزیر به رای نمایندگان مجلس گذاشته شد.

وکلای ملت با ۱۰۳موافق ۱۲۳ مخالف ۷ ممتنع از ۲۴۵ آرای ماخوذه اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین