|
| کد مطلب: ۸۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

گزارش باقری از روند پیشرفت مذاکرات به نمایندگان

آقای باقری درباره فرسایشی شدن مذاکرات هم تلویحا این موضوع را پذیرفت اما خاطرنشان کرد که روند مذاکرات تحت کنترل هیات مذاکره کننده است. درباره نقش واسطه‌های مذاکرات هم بیان داشت که آنها دنبال منافع خود هستند.

گزارش باقری از روند پیشرفت مذاکرات به نمایندگان

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به جلسه امروز این فراکسیون با رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت که علی باقری در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت مذاکرات بیان کرد که سفر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ابتکار شکلی در روند مذاکرات و نه محتوایی بود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی با علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: فراکسیون مستقل ولایی طبق روال هر یکشنبه جلسه‌ای را تشکیل داد که این بار مهمان جلسه آقای باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده بود. ایشان گزارشی از وضعیت مذاکرات و روند پیشرفت آن را ارائه کرد.

وی افزود: همچنین آقای باقری اشاره‌ای به موضوع سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه کرد و اعضای فراکسیون هم دغدغه‌ها و نگرانی‌هایشان درباره مذاکرات احیای برجام را بیان کردند، از جمله آن می‌توان به موضوع فرسایشی شدن برجام و ارتباط بین تحریم‌ها و مذاکرات با تورم و معیشت مردم و نگرانی‌ها از ایفای نقش بخشی از واسطه‌ها در روند مذاکرات بیان کردند. اینکه موضوع مذاکرات باید مبتنی بر حفظ منافع مردم و در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای باقری به سوالات نمایندگان پاسخ داد و تاکید داشت که دولت پایبندی‌اش را به اصول ثابت کرده و در مسیرش ثابت قدم است. دولت تلاش کرده اقتصاد معیشتی را به برجام گره نزند.

وی افزود: آقای باقری درباره فرسایشی شدن مذاکرات هم تلویحا این موضوع را پذیرفت اما خاطرنشان کرد که روند مذاکرات تحت کنترل هیات مذاکره کننده است. درباره نقش واسطه‌های مذاکرات هم بیان داشت که آنها دنبال منافع خود هستند.

محسنی بندپی گفت که در نهایت در این جلسه باقری درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات پاسخ شفافی نداد. اعضای فراکسیون این موضوع را مطرح کردند که باید بطور شفاف مشخص شود که کی تکلیف برجام مشخص می‌شود اما آقای باقری گفت که مذاکرات دو طرف دارد و طرفین باید با هم به توافق برسند. در نهایت هم آقای باقری به این نکته اشاره داشت که سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابتکار شکلی و نه محتوایی در روند مذاکرات است و ارتباطی به محتوای برجام ندارد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین