|
| کد مطلب: ۸۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

اولتیماتوم قالیباف؛ از شکایت تا استیضاح

رئیس مجلس گفت: اگر تا آبان ماه قانون مربوط به اتصال به درگاه ملی مجوزها زمین مانده باشد، مجلس از همه ابزارهای نظارتی مانند شکایت قوه قضائیه تا استیضاح استفاده می‌کند.

اولتیماتوم قالیباف؛ از شکایت تا استیضاح

باشگاه خبرنگاران نوشت: قالیباف در نشست علنی امروز مجلس گفت: مسئولان وزارت اقتصاد توجه کنند که درگاه ملی مجوزهای کشور اشکالات فنی و کنترلی دارد و باید رفع شود.

رئیس مجلس پیشتر هشدار داده بود دستگاه‌هایی که تا بیستم اردیبهشت ماه به این درگاه متصل نشوند، به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید امروز در مورد عملکرد دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزهای کشور گزارش داد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرده وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی در صدور مجوزهای کسب و کار و اتصال به درگاه ملی مجوزهای کشور، «عقب افتادگی جدی» دارند.

در گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید اعلام شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران(با تعداد کل ۳۶ عنوان مجوز مصوب)، مشاوران امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور(با ۳ عنوان مجوز مصوب)، صندوق نوآوری و شکوفایی(با ۳ عنوان مجوز مصوب)، نظام روانشناسی(با یک عنوان مجوز مصوب) و کانون وکلاء «نه تنها تاکنون به درگاه ملی مجوز‌های کشور متصل نشده‌اند بلکه اقدام عملیاتی موثری در این خصوص انجام نداده‌اند.»

این در حالی است که مهلت یکساله قانونی و فرصت یک ماهه مجلس برای اتصال به درگاه ملی مجوزها تا هفته گذشته، به پایان رسیده است.

قالیباف گفت که دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها، کانون کارشناسان، سازمان نظام پزشکی، اتاق های ایران و تعاون و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(فراجا) به درگاه ملی مجوزها وارد نشدند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین