|
| کد مطلب: ۷۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس: احیای دریاچه ارومیه سیاسی نشود

رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس: احیای دریاچه ارومیه سیاسی نشود

رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس، گفت: دولت سیزدهم مصمم به احیای دریاچه ارومیه است و نباید احیای آن به کار سیاسی و نمایشی تبدیل شود.

به گزارش آیند، وحید جلال زاده درخصوص اهمیت موضوع احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: موضوع احیای دریاچه ارومیه از یک مطالبه منطقه‌ای و محلی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است و بسیاری از دغدغه‌مندان، موضوع و پرونده احیای دریاچه ارومیه را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس پیگیر موضوع احیای دریاچه ارومیه هستند، ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیر موضوع دریاچه ارومیه هستیم؛ بنده به خاطر اینکه موضوع احیای دریاچه ارومیه در دستور کار دولت سیزدهم بگیرد به رئیس جمهور نامه نوشتم و رئیس جمهور این موضوع را به معاون اول خود پی‌نوشت کردند که پرونده احیای دریاچه ارومیه را با جدیت پیگیری کنند.

جلال زاده با تشریح محتوای نامه ارسالی به رئیس جمهور، گفت: این نامه حاوی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، فعال شدن ستاد احیای دریاچه ارومیه و پروژه‌های مرتبط با دریاچه ارومیه که در حال معلق قرار داشتند، بود که در ادامه بر این موضوع تاکید داشت که دولت سیزدهم پرونده احیای دریاچه ارومیه را با جدیت پیگیری کند.

وی اظهارکرد: جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که وی از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اطلاع یافتند، بنده نیز موضوعاتی را از دهه ۷۰ تا کنون درخصوص دریاچه ارومیه از جمله برگزاری اجلاس‌ها، برگزاری همایش‌های بین المللی و پیشروی دریاچه ارومیه در سال ۱۳۷۳، نشست با افراد صاحب نظر و فعال محیط زیست را بازگو کردم که مورد توجه معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: رئیس جمهور در جلسه مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی و شرقی گفت که تمام توان دولت سیزدهم را برای دریاچه ارومیه بکار خواهد گرفت ولی تاکید کرد نباید موضوع دریاچه ارومیه به کار نمایشی و سیاسی بازی تبدیل شود.

جلال‌زاده افزود: باید به موضوعات میزان آب‌های بین حوزه‌ای دریاچه ارومیه توجه داشته باشیم و دقت کنیم که نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه چقدر است؛ بنده در جلسه امروز توجه معاون اول رئیس جمهور را به سه حوزه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان جلب کردم و اشاره‌ای هم به تصویه خانه موجود در این حوزه های آبریز کردم که می توانند پسآب خود را به دریاچه ارومیه انتقال دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسئولیت احیای دریاچه ارومیه؛ برعهده دولت سیزدهم است و امیداوریم این دولت کارنامه درخشانی از مسئله دریاچه ارومیه داشته باشد.

این مقام مسئول به اشاره به سفرهای آیت‌الله رئیسی به استانها، گفت: با سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی موضوع و پرونده دریاچه ارومیه را مطالبه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ارومیه در مجلس، وی ا فتتاح تونل انتقال آب از سد کانی سیب را اتفاقی بزرگ برای دریاچه ارومیه قلمداد کرد و گفت: مردم مطمئن باشند ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه با ساختاری جدید و کارآمدتر در دولت سیزدهم به‌کار خود ادامه خواهد داد و دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی مصمم به احیای دریاچه ارومیه هستند./ ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین