|
| کد مطلب: ۷۰۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

رضا کیانیان خطاب به قالیباف: قتل چند جوره! با چاقو، با آلودگی هوا و …

رضا کیانیان در نامه ای خطاب به رئیس مجلس از اظهارات فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس انتقاد کرد.

رضا کیانیان خطاب به قالیباف: قتل چند جوره! با چاقو، با آلودگی هوا و …

به گزارش آیند، انتقاد متفاوت رضا کیانیان با «لهجه مشهدی» و «ترجمه» در دو نسخه تنظیم و در صفحه اینستاگرام این بازیگر سینما و تلویزیون منتشر شده است.
پیش از این نیز کیانیان در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس مجلس درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازینوشته بود.
رضا کیانیان 70 ساله در نامه جدید اش موضوع آلودگی هوا و اظهارات رئیس کمیسیون انرژی مجلس را بهانه قرار داده و در ابتدای ترجمه این نامه نوشته « با ترجمه لایه ی طنز آن از بین رفت». در ادامه متن دوم و اصلی نامه رضا کیانیان به تقل از صفحه اینستاگرام این هترمند می آید.
او خطاب به رئیس مجلس نوشته است:
نمیدانم چرا هر وقت می خواهم مشکلات را بیان کنم به شما نامه می نویسم ؟ شاید چون با رؤسای قوای دیگر سابقه دیدار ندارم. ولی با شما در جشنواره هایی که به برپاییشان کمک کردید و فرهنگ سرا ها که ایجاد کردید و سینماهایی که ساختید دیدار کردیم و حرف زدیم.
*یادتان هست وقتی شهردار بودید،در یک مراسم محیط زیستی در مورد هوای آلوده تهران. من روی صحنه از قول برشت خطاب به شما گفتم « قتل چند جوره! با چاقو، با گلوله، با کار کشیدن زیاد و با آلودگی هوا ، با اسید ، با …» وشما یک نگاه معنی داری کردید و سری تکان دادید.
*یادتان هست گویا در یک سفر خارج ، دیدید آن جا هوای آلوده دارد. و به آن ها پیشنهاد کرده بودید: ایران آماده است برای رفع آلودگی هوا به شما کمک کند.
*و …. به این فریدون عباسی بگویید قبل از حرف زدن «کمی»فکر کند . یا گرمای زمستان و یا سرطان ! یعنی چه؟ دوره های قبل ما باید کشف می کردیم که دولت مخفیانه مازوت می سوزاند . حالا اما از تریبون رسمی با افتخار اعلام می کنند در نیروگاه ها مازوت می سوزانند و بر سر ملت ، منت هم می گذارند. !
حالا که شما در جایگاه ریاست مجلس هستید ، وزیر نیرو را احضار کنید تا پاسخ گو باشد برای قتل شهروندان . البته همین فری عباسی هم باید پاسخ گو باشد.
آقای قالیباف! از یک سو کرونا و از سوی دیگر آلودگی هوا . تا کی باید این دود های بیماری زا را ببلعیم و مریض شویم و بمیریم ؟ تا به زمستان نزدیک می شویم کابوس آلودگی و وارونگی زندگی مان را تلخ می کند. آیا می دانید این دولت چندم است که آلودگی را در «حلقوم» ملت می کند؟ رفسنجانی، خاتمی، احمدی ، وحالا آقای محرومان.
شما که در آن کشور خارج گفتید می توانید آلودگی را رفع کنید و حالا که قدرت هم دارید. به امام رضا این مسئله را به صحن ببرید. البته نه صحن امام هشتم ، بلکه به صحن مجلس. تا بالاخره نمایندگان و دولت کاری بکنند.لایحه ای بنویسند.
یا تصمیم بگیرند مازوت نسوزانند. یا مثل مسئله آب به دوش مردم بیاندازند و بخواهند ماشین بیرون نبرند.اگر هم بردند، با ساچمه بزنند چشم و چار شان را یکی کنند. بالاخره یک چاره ای بیندیشند. یادتان باشد به امام رضا قسمتان دادم.
#آلودگی_هوا #آلودگی_هوا_را_جدی_بگیریم #آلودگی_هوای_کلان_شهرها #آلودگی_هوا_و_عملکرد_ضعیف_شهرداری_تهران

متن اصلی نامه رضا کیانیان خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی

سلام مجدد آقای قالیباف.
نمه دِنُم چرا هرچی پیش میَه موبه شما گیر مودوم. البَت با قوَه های دیگه السابقون نیستُم. با شما تو جشنواره ها و فرهنگ سرا ها و سینما ها ،آشنا بودم .یادتا هست وَختی شهردار بودِن ، یَگ بار تو ‌َیگ مراسمی که بِرِیِ آلودگی هوای تِیْران بود و مو از قول یَگ بابایی روی صحنه به شما گوفتوم « قتل چند جوره، با چاقو، با اسلحه گرم، با زیاد کار کشیدن، با آلودگی هوا….. » شمایم خِندیدِن و یَگ سری تکون دادِن و یَگ نیگای معنی داری کردِن.! بعدم نمه دِنوم واز یادِتا هست یا نِه ، رِفتَه بودن خارجَه بعدش بهشا گفتَه بودن ما آماده یِم و مه تِنِم آلودگی هوا تارِه ازبین ‌بُبُرِم.خب حالا که مِتِنِن آلودگی ِهمین جه رِه از بین بُبُرن. ها بو خدا.
بعدم به همی فریدون عباسی شا بگن ای ……حرفارِه نزِنه. براش خوبیت ندِرَه. بچه های مَشَد پشت سرش حرف در می یِرن. که در اُوردن. یعنی چی یا از سرما بیمیرِن یا از سلاطون (سرطان)!!! از شما مو پرسُم، یعنی وختی شما رییس مجلسِن او باید هم چی … حرفایی بزنَه؟نه بو خدا.
خلاصه خواستُم بوگُم حالا که رییس مجلسِنْ دیگَه الحمدالله. خب وَردِرِن همی وزیر نیرو رِه بیِکِشِن مجلس جواب بده . بگه برِیِ چی حقوق می گیرَه ؟ ای کار رِه که همی فری عباسی شایم بلده .
آقای قالی باف ! ازو طِرف کرونا، ازی طرفَم آلودگی هوا. دِرِم می میرِم به امام رضا. چَن ساله دِرِم می میرِم .هی ای هوای کثافت ره قورت مِدم. مِدِنن ای دولت چندومه که ای آلودگی ره موکُنه تو "حلقوم " ما؟
از هم رفسنجانی و خاتمی و احمدی و روحانی بیگیرِن تا همی سید محرومان .
موگوم حالا که شما بِلَدن و هَمَم رییس مجلسِن ، خب یَگ همتی بُکُنِن و یَگ آستینی بالا بِزِنِن و همی آلودگی رِه بُبُرن تو صحن. البته نِه صحن امام رضا. همی صحن مجلس خودِتا. لایحه ای چیزی بنویسِن دیگه. یَگ فکری بُکنن جان امام رضا.خِفه رفتِم. یا مازوت نسوزنَن
یا بندِزَن گردن مردم . مثل همی کمبود آب. فرض مثال به مردم بِگَن با ماشین بیرون نه یَن . اگرم آمِدَن با ساچمه بزِنِن چش و چال شا ره یکی کُنن. یا یَگ خاک دیگه به سرِ ما بُکُنِن. قَسَّمِتا دادُم ها.ای نمک رو زخمم رِه ، همی فِری عباسی ره موگوم، یَگ چیز مَشَدی بهش بِگِن حال کنه. #هوای_پاک #هوای_پاک_حق_مسلم_ماست #هوای_آلوده_شهر_مرا_از_نفس_انداخته_است

ارسال نظر

پربازدیدترین