|
| کد مطلب: ۶۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

اولتیماتوم مجلس به وزیر دولت سیزدهم درباره فقر

اولتیماتوم مجلس به وزیر دولت سیزدهم درباره فقر

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: گرانی‌ها جمعیت فقیر جامعه را افزایش می‌دهد به همین جهت سوال از وزیر دولت آقای روحانی کلید خورد. اگر در دولت جدید اقدامی صورت نگیرد این سوال دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ثنا یوسفی: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با شعار «رسیدگی به معیشت مردم» و «کشیدن افسار گرانی‌ها» پا به عرصه انتخابات گذاشتند و پیروز میدان شدند. با گذشت بیش از سه ماه از شروع به فعالیت دولت، نه تنها گرانی‌ها مهار نشد بلکه مردم با افزایش قیمت و مشکلات معیشتی بیشتر روبرو شدند.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس درباره وضعیت معیشت و اقتصادی مردم در صحن علنی مجلس به دولت تذکر داد. اما تغییر دولت باعث شد که این تذکر به نتیجه‌ مطلوبی نرسد. او در گفت‌وگو با خبرنگار آیندنیوز درباره شرایط معیشتی مردم تاکید کرد: علیرغم گذشت یک سال از تذکر من در صحن علنی مجلس گشایشی در سفره مردم به وجود نیامد. در این مدت شاهد افزایش قیمت ها بودیم نه کاهش آن.

محمدحسن آصفری در ادامه افزود: گرانی‌ها باعث شده که جمعیت طبقه فقیر جامعه افزایش یابد. متاسفانه درآمد و هزینه‌های مردم با یکدیگر همخوانی ندارد. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه مسکن، پوشاک، آموزش، سلامت و هزینه‌های خورد و خوراک اشاره کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت جدید باید اقدامی جدی در این راستا انجام دهد تا گشایشی در زندگی مردم رخ دهد و بخشی از مسائل حل شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه سخت‌تر شدن شرایط جامعه قرار نیست این تذکر به سوال تبدیل شود؟ گفت: این تذکر در دولت گذشته به سوال تبدیل شد و در نوبت پاسخگویی وزیر اقتصاد قرار گرفت. اما متاسفانه فرصت نشد که وزیر دولت آقای روحانی به نمایندگان مردم در مجلس پاسخگو باشند. با تغییر دولت این سوال از دستور کار خارج شد.

احتمال دارد سوال درباره معیشت مردم و گرانی مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد؟ محمدحسن آصفری در پاسخ به این سوال تاکید کرد: فعلا سوال از وزیر منتفی است، چون دولت تازه فعالیت خود را شروع به کار کرده و برای مطرح کردن سوال زود است. اگر در دولت سیزدهم هم اقدامی صورت نگیرد مطمئنا این سوال مجدا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. تاکنون تغییری در روال کاهش قیمت‌ها به وجود نیامده است اما امیدواریم دولت از فرصت‌ها استفاده کرده و شاهد این تغییرات باشیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین