|
| کد مطلب: ۶۶۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس می‌گیرد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس می‌گیرد

درحالی که موارد اختلافی بین کارشناسان اقتصادی و همچنین دولت و مجلس برای حذف ارز ترجیحی در صدر اخبار قرار داشت، برخی خبرهای غیرر سمی در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دست به دست شد مبنی بر اینکه دولت در خواست عودت لایحه حذف ارز 4200 تومانی را به مجلس داده است.

این موضوع را سخنگوی هیات رئیسه مجلس اینگونه جواب داد" دولت فعلا درخواستی برای استرداد لایحه حذف ارز ترجیحی از مجلس نداشته است".

سید نظام موسوی افزوده: در این باره از معاونت قوانین ارز مجلس هم سوال کردم آنها اعلام کردند که دولت هنوز رسما درخواست استرداد لایحه حذف ارز ترجیحی را به مجلس نداده است.

البته برخی از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقدند که با توجه به قانون بودجه 1400 محتوای این لایحه دولت به مصوبه مجلس نیاز ندارد و قانون بودجه این اختیار را به دولت داده که راسا چنین کاری را انجام دهد. به هر صورت هنوز دولت درخواستی برای استرداد این لایحه از مجلس نداشته است.

به هرحال به نظر میرسد با توجه به مشکلات عدیده‌ای که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است از یک سو و از طرف دیگر مشکلات معیشتی و در آمد ناچیز اکثریت هموطنان، حذف هر آن چیزی که دولت به عنوان یارانه به مردم میدهد از جمله ارز 4200 تومانی، همچنان باید ادامه یابد که از ظواهر امر بر می‌آید که دولت نیز به همراه تعداد زیادی از اساتید و کارشناسان اقتصادی با ادامه تخصیص این ارز موافق است.

لذا باید بدون اینکه دولت را برای این تصمیم‌گیری سرزنش کرد، در ادامه راه برای سر و سامان دادن وضع معیشتی مردم که هدف اصلی دولت مستقر اعلام شده، همراهش بود.

ارسال نظر

پربازدیدترین