|
| کد مطلب: ۹۴۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

ایلان ماسک؛ از کاربر منتقد تا صاحب جنجالی توییتر

ایلان ماسک همیشه منتقد سیاست‌ های خاص توییتر در حوزه آزادی بیان بود و اعتراضات خود را نسبت به شیوه‌ های حذف و تعدیل محتوا توسط این شبکه‌ اجتماعی نشان می‌ داد.

ایلان ماسک؛ از کاربر منتقد تا صاحب جنجالی توییتر

ایلان ماسک سال ۲۰۰۹ به شبکه اجتماعی توییتر پیوست و شناسه کاربری‌اش طی مدتی نه چندان طولانی به یکی از محبوب‌ ترین حساب‌ های توییتر تبدیل شد. حاشیه‌ های استفاده ایلان از توییتر سال ۲۰۱۸ پررنگ‌ تر شد. او که پیشتر درباره معامله سهام تسلا در بازار سهام ابراز تردید کرده بود در رشته توییتی که ماه آگوست سال ۲۰۱۸ نوشت از تصمیمش درباره خصوصی‌ سازی تسلا خبر داد. این توییت به عنوان نوعی دستکاری بازار که باعث افزایش قیمت کاذب سهام تسلا و ضرر میلیون دلاری سهام‌ داران شده است بحث زیادی ایجاد کرد و با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ماسک همراه شد.

ایلان ماسک همیشه منتقد سیاست‌ های خاص توییتر در حوزه آزادی بیان بود و اعتراضات خود را نسبت به شیوه‌ های حذف و تعدیل محتوا توسط این شبکه‌ اجتماعی نشان می‌ داد. اوایل ماه آوریل سال ۲۰۲۲ مشخص شد ماسک ۹ درصد از سهام شرکت توییتر را خریداری کرده است. مدت کوتاهی بعد توییتر خبر داد که این منتقد قدیمی سیاست‌ های شرکت پس از خرید سهام قرار است به هیات مدیره هم بپیوندد. اما ماسک تصمیم دیگری گرفت و اعلام کرد قصد خرید تمام سهام توییتر را به قیمت ۴۴ میلیون دلار دارد. گرچه هیات مدیره توییتر این تصمیم ماسک را پذیرفت اما حاشیه بعدی این فرایند زمانی ایجاد شد که در تابستان سال ۲۰۲۲ ایلان ماسک اعلام کرد که از قصدش منصرف شده و می خواهد از معامله عقب‌نشینی کند چرا که توییتر اطلاعات کافی را درباره تعداد حساب‌ های کاربری ربات در اختیار او قرار نداده است. اقدامی که با پروسه قانونی توییتر علیه این کارآفرین آمریکایی مواجه شد و عاقبت او را واداشت معامله را پیش ببرد و در اکتبر سال ۲۰۲۲ به عنوان صاحب توییتر شناخته شود.

حضور ماسک به عنوان صاحب توییتر هم البته بی‌سروصدا نبود. مدت کوتاهی پس از تملک شرکت برخی از مدیران ارشد توییتر اخراج شدند، بازنگری در سیاست‌های محتوایی آغاز شد، بعضی از کاربران مطرود و محدودشده سابق امکان بازگشتن به توییتر را یافتند و البته اعتراض بعضی از کارکنان و استعفای دسته‌جمعی تعدادی از آن‌ها دست کم برای چند روز بسیاری از کاربران را وحشت‌زده کرد چرا که گمان می‌کردند ممکن است حتی فرایند اداره روزمره این شبکه اجتماعی دچار اختلال شود. به همه این‌ها البته باید ماجرای فروش تیک آبی توییتر را هم اضافه کرد. نشانه‌ای که پیشتر در اختیار اشخاص مشهور، تاییدشده و شناخته‌شده بود و حالا در دوران ماسک در ازای دریافت مبلغی مشخص به تمام کاربران فروخته می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین