|
| کد مطلب: ۹۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

ربات جدید سامسونگ زندگی را برای انسان ساده‌تر کند/ عکس

سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی ربات EX۱ در سال جاری است تا به انسان در کارهای مختلف کمک کند.

ربات جدید سامسونگ زندگی را برای انسان ساده‌تر کند/ عکس
منبع: زومیت |

سامسونگ الکترونیکس مدتی است که به بخش رباتیک در سطح مصرف‌کننده چشم دوخته است. در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، این شرکت گفت که ربات‌ها را به‌عنوان منبع درآمد جدیدی می‌بیند. همچنین فراتر از عرضه‌ی‌ جاروبرقی‌های هوشمند، نمونه‌ی اولیه ربات‌های چالش‌برانگیز سامسونگ که به هوش مصنوعی مجهز هستند، واقعاً عملی نشده‌اند؛ اما غول دنیای فناوری قصد دارد این موضوع را پیش از پایان سال تغییر دهد.

به‌گزارش سم‌موبایل، هان جونگ هی، نایب‌رئیس و مدیرعامل سامسونگ‌الکترونیکس، در کنفرانسی مطبوعاتی در لاس‌وگاس گفت: «قصد داریم در سال جاری میلادی رباتی به نام EX۱ را برای کمک به انسان رونمایی کنیم.»

این شرکت اکنون دستگاهی به نام «EX۱» دارد که درواقع، دوربین دیجیتال مربوط به سال ۲۰۱۰ است. بدیهی است که EX۱ جدید، یعنی «ربات کمک‌کننده‌ی انسان» که امسال رونمایی می‌شود، محصولی کاملاً متفاوت خواهد بود. اگرچه قابلیت‌های آن هنوز مشخص نیست، باتوجه‌به ربات‌های مفهومی قبلی که سامسونگ در CES ارائه کرده است، شاید بتوان سرنخ‌هایی پیدا کرد.

Bot Handy بالاخره به واقعیت تبدیل می‌شود؟

سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ هیچ ربات جدیدی برای معرفی نکرد؛ اما شاید برخی از شما به‌خاطر بیاورید که این شرکت از ربات Bot Handy و جاروبرقی رباتیک JetBot ۹۰ AI پلاس در CES ۲۰۲۱ رونمایی کرد. JetBot ۹۰ AI به‌عنوان جاروبرقی مجهز به هوش مصنوعی به بازار عرضه شد؛ درحالی‌که ربات Bot Handy هنوز به محصولی واقعی تبدیل نشده است که مردم بتوانند آن را تهیه کنند.

ربات جدید سامسونگ زندگی را برای انسان ساده‌تر کند / عکس

Bot Handy که در ویدئوهای مفهومی به‌نمایش گذاشته شد، ربات خانگی‌ای بود که توانایی برداشتن لباس، پرکردن ماشین ظرف‌شویی، چیدن میز و ریختن نوشیدنی داخل لیوان و انجام دیگر فعالیت‌های این‌چنینی را داشت. این ربات هیچ‌وقت عرضه نشد؛ اما شاید دید کلی از آنچه ربات دستیار انسانی EX۱ ممکن است داشته باشد، به ما ارائه دهد. متأسفانه به‌نظر می‌رسد ویدئوهای مفهومی اصلی در یوتیوب حذف شده‌اند.

هنوز به‌طورکامل نمی‌توان گفت که EX۱ شباهت‌هایی به Bot Handy دارد یا خیر؛ اما نکته این‌جاست که سامسونگ مدتی است ایده‌ی ساخت ربات کمک‌کننده به انسان را در سر می‌پروراند. فقط باید کمی بیشتر صبر کنیم تا سامسونگ EX۱ را به بازار عرضه کند تا ببینیم از هر نظر شبیه‌ به Bot Handy است یا خیر.

درحال‌حاضر، سامسونگ‌الکترونیکس ربات‌ها را به‌عنوان منبع درآمدی جدید احتمالی می‌بیند؛ به‌همین‌دلیل، سال گذشته نیروی کاری کسب‌وکار در بخش ربات خود را ارتقا داد. گفتنی است که هفته‌ی گذشته، سامسونگ ۵۹ میلیارد وون (۴۷ میلیون دلار) در رینبو رباتیکس (Rainbow Robotics) سرمایه‌گذاری کرد. ناگفته نماند شرکت رینبو رباتیکس درزمینه‌ی توسعه و تولید ربات‌ها فعالیت می‌کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین