|
| کد مطلب: ۸۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای هواپیما، قطار و خودرو!

تا به حال، دسترسی به استارلینک محدود به کسانی بود که از گیرنده‌های خود در مکان‌های ثابت استفاده می‌کردند. اما اکنون امکان دسترسی به اینترنت در حین حرکت نیز فراهم شده است. این قابلیت، فرصت‌های تجاری بزرگی را برای گسترش به بازار‌های حمل و نقل مانند اتومبیل، کامیون و قایق ارائه می‌دهد.

عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای هواپیما، قطار و خودرو!

فرارو نوشت: شرکت هوافضای امریکایی اسپیس ایکس این هفته توانست موفقیت بزرگی کسب کند. زیرا کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) به این شرکت مجوز استفاده از سیستم اینترنت ماهواره‌ای Starlink خود در وسایل نقلیه در حال حرکت، از جمله اتومبیل ها، کامیون ها، قایق‌ها و هواپیما‌ها را داد.

استارلینک شبکه‌ای از ماهواره‌های اسپیس ایکس هستند که در مدار زمین در حال گردش اند و اینترنت پرسرعت را به ۳۶ کشور جهان ارائه می‌دهند.

این شبکه برای ارائه اینترنت پرسرعت در مکان‌هایی طراحی شده است که دسترسی به اینترنت در آنجا غیرقابل اعتماد، گران یا غیر قابل دسترس است. چه در حال سفر با یک خودروی مسافرتی باشید یا سوار بر یک کشتی باری و یا در حال پرواز داخلی و خارجی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در دسترس شما خواهد بود.

استارلینک تماس‌های ویدئویی، بازی‌های آنلاین، پخش جریانی و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به اینترنت با سرعت بالا دارند را با اتصال سریع‌تر از طریق ماهواره‌های پرسرعت خود امکان پذیر می‌کند. تا به حال، دسترسی به استارلینک محدود به کسانی بود که از گیرنده‌های خود در مکان‌های ثابت استفاده می‌کردند. اما اکنون امکان دسترسی به اینترنت در حین حرکت نیز فراهم شده است. این قابلیت، فرصت‌های تجاری بزرگی را برای گسترش به بازار‌های حمل و نقل مانند اتومبیل، کامیون و قایق ارائه می‌دهد.

استارلینک

این شرکت اخیراً دسترسی به اینترنت را برای RV (خودرو‌های کاروانی) که در حال حرکت هستند، فراهم کرده است. سرنشینان کاروان می‌توانند با خرید اشتراک، اینترنت پرسرعت و کم تاخیر را در مکان‌هایی که پوشش فعال دارند، دریافت کنند. هزینه دریافت اشتراک ۱۲۹ دلار در ماه و هزینه سخت افزار اولیه برای دسترسی به اینترنت استارلینک ۶۵۷ دلار است.

اسپیس ایکس همچنین قرارداد‌هایی با خطوط هوایی JSX و هاوایی ایرلاینز امضا کرده اند که دسترسی به اینترنت در پرواز را ارائه می‌دهند. این شرکت اخیرا کمک‌های بسیاری به اوکراین کرده است. Ukrzaliznytsia (راه آهن اوکراین) قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ اینترنت استارلینک را در تمام قطار‌های خود ارائه دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین