|
| کد مطلب: ۹۲۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

مرگ هایی که چینی ها را شوکه و عصبانی کرد

موجی از مرگ و میرها در میان افراد مشهور در سراسر چین، نگرانی‌هایی ایجاد کرده است که ممکن است تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که مقامات گزارش می کنند.

مرگ هایی که چینی ها را شوکه و عصبانی کرد

به گزارش گاردین،‌ بسیاری در رسانه‌های اجتماعی چینی در سوگ درگذشت «گونگ جین تانگ» در نخستین روز سال نو میلادی در سن ۸۳ سالگی هستند که برای بازی در نقش پدر کانگ در کمدی «خانواده کانگ» شناخته شده که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به روی آنتن رفت. 

مرگ این بازیگر که چهره‌ای آشنا در میان چینی‌ها بودT در حالی از سوی رسانه‌های این کشور اعلام شد که علت مرگ هنوز نامشخص است. 

در چین چه خبر است؟ گونگ جین تانگ

ماه گذشته، هواداران اپرای پکن از درگذشت ناگهانی «چو لانلان»، سوپرانوی ۴۰ ساله‌ای که در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن اجرا کرد، شوکه شدند. در اعلامیه‌ای که توسط کالج هنر اپرای پکن منتشر شد، آمده است که «چو لانلان» که در این موسسه تدریس می کرد، بر اثر بیماری درگذشت. رسانه های محلی گزارش دادند که خانواده او گفتند که از مرگ او متأسف هستند، اما در مورد علت آن توضیحی ندادند.

در چین چه خبر است؟ چو لانلان

چین ماه گذشته محدودیت‌های مربوط به کووید سفر خود را کاهش داد که این تصمیم به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان منجر شده است و گزاش‌های حاکی از شلوغی بیش از حد بیمارستان‌ها و محل سوزاندن اجساد شده است. 

چین از دسامبر تاکنون تنها ۲۲ مورد مرگ ناشی از کووید را ثبت کرده است و معیارهای طبقه بندی ثبت تلفات با عنوان کووید-۱۹ را به طور چشمگیری کاهش داده است، به این معنی که آمار اعلام شده پکن در مورد موج بی سابقه شیوع کرونا در این کشور در شرایط کنونی تا ح زیای واقعیت را منعکس نمی‌کند.

مرگ اخیر چهره‌های عمومی شاخته شده چون «گونگ» و «چو» باعث شده است که بسیاری در چین آمارهای رسمی کووید را زیر سوال ببرند.

در یک هشتگ در شبکه اجتماعی «Weibo» با این عنوان که «اولین موج کووید باعث مرگ و میر انبوه نشد» و به نقل قول یکی از مقامات بهداشتی چین اشاره می‌کند، موجب عصبانیت بسیاری از کاربران اینترنت در این کشور شد که معتقدند دولت چین شمار واقعی قربانیان را مخفی نگه داشته است.

ارسال نظر

پربازدیدترین