|
| کد مطلب: ۹۱۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد

چه چیزی پوست شیر را سرپا نگه داشته است؟

منتقد سینما گفت: به رغم اغراق، غلو و بهره‌گیری از موضوعات کلیشه‌ای «پوست شیر» سریالی است که توانسته با فضاسازی خوب، بازی‌های موفق و برخورداری از مولفه‌های پلیسی و جنایی خودش را سرپا نگه دارد.

چه چیزی پوست شیر را سرپا نگه داشته است؟
منبع: خبرآنلاین |

حمیدرضا کاظمی‌پور در گفت وگویی در نقد سریال پوست شیر بیان کرد: پوست شیر سریالی است که به دلیل برخورداری از مولفه های پلیسی و جنایی برای مخاطب باورپذیر است.

وی افزود: بازی ها در سریال پوست شیر را موفق می دانم. ضمن این که فضاسازی سریال خوب است و در فصل یک توانسه است که با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. هرچند که از موضوعات کلیشه ای هم بهره برده است.

این منتقد سینما یادآور شد: نباید از نظر دور داشت که کلیشه ها هم همیشه در سینما ناموفق نیستند. مثلا کلیشه مثلث عشقی را اگر صدها سال هم بسازید، همیشه جواب می دهد.

وی ادامه داد: منتهی کلیشه هایی چون رفاقت در سریال پوست شیر بسیار اغراق شده است؛ مثلا رفیقی که جانش را برای رفیقش می دهد و درحالی که خودش بیمار است این موضوع را از رفیقش پنهان می کند و هرکاری برای رفاقت می کند؛ چیزی که امروز کمتر با آن مواجه هستیم و این شکل از رفتار بیشتر به فیلمفارسی های قبل از انقلاب شبیه است؛ این که یک رفیق تا به این اندازه پای کار رفیقش ایستاده باشد.

کاظمی‌پور اظهار داشت: ولی این موضوع جز کلیشه هایی است که مردم دوست دارند؛ چرا که کمبود این جنس از رفاقت و دوستی در جامعه حس می شود.

وی یادآور شد: از دیگر سو این که هنوز برای ما فضای قتلی که اتفاق افتاده است و انگیزه این قتل و علتش معلوم نیست، جذابیت است و این که سریال در این ۸ قسمت توانسته است که خودش را سرپا نگه دارد؛ من مخاطب شاید دو یا سه گزینه درذهنم باشد که این اتفاق برای چه افتاده است اما چون هنوز به قطعیت نرسیده ام و قصه برای من لو نرفته است آن را دنبال می کنم؛ به همین دلیل این ویژگی خوب سریال است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین