|
| کد مطلب: ۸۹۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

چرا طرفداران رضاپهلوی به هوشنگ ابتهاج حمله کردند؟

طرفداران رضا پهلوی از اینکه یک شاعر بزرگ، از پهلوی‌ها بیزار بوده‌ است و با اشعارش همراه انقلاب شده و اکنون در جمهوری اسلامی مرگ او یک ضایعه فرهنگی شمرده شده‌است، ناراحتند. آن‌ها سایه را «خائن»، «فریب خورده» و «نوکر صفت» نامیده‌اند.

چرا طرفداران رضاپهلوی به هوشنگ ابتهاج حمله کردند؟

روزنامه جوان نوشت: در حالی که ابتهاج به دلیل جایگاهی که در فرهنگ و ادبیات فارسی داشت، از سوی جامعه ایرانی بزرگ داشته می‌شود، ضد انقلاب از ساعاتی پس از درگذشت او، با انواع توهین و فحاشی از مرگ این شاعر سرشناس ابراز خوشحالی کرد و به دنبال تحقیر وی برآمد.

اکانت‌های مجهول‌الهویه و اغلب فیک که خود را هوادار رضا پهلوی معرفی می‌کنند به حمله تمام‌عیار به هوشنگ ابتهاج شاعر تازه درگذشته کشورمان پرداختند.

در میان اکانت‌های ضد انقلاب فحاش به «سایه»، سلطنت‌طلب‌ها گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند. از آنجایی که بی‌سوادی، یکی از شاخصه‌های فعالیت اکانت‌های سلطنت‌طلب در فضای مجازی است که با نشر دروغ و مهمل‌بافی سعی در تطهیر پهلوی‌ها دارند، این اکانت‌ها با بازنشر بریده جراید ابتدای انقلاب اسلامی که در آن اشعار انقلابی ابتهاج منتشر شده و خبر عرض ارادت وی به بنیانگذار انقلاب اسلامی دیده‌می‌شود، این ادیب برجسته را با جملات سخیف و ادبیات رکیک، مورد هجمه قرار داده‌اند.

حتی عده‌ای پا را فراتر نهاده، ابراز علاقه این شاعر به انقلاب را خیانت نامیده‌اند. فحاشی‌ها به ابتهاج با اشاره به سابقه مرام سیاسی وی و حتی دیدگاه‌های مذهبی این شاعر که شعرش در مورد امام‌حسین (ع) در ایام محرم امسال شهرت ویژه‌ای پیدا کرده، اکانت‌های فیک شبکه‌های مجازی را به خشم آورده‌است.

طرفداران رضا پهلوی از اینکه یک شاعر بزرگ، از پهلوی‌ها بیزار بوده‌ است و با اشعارش همراه انقلاب شده و اکنون در جمهوری اسلامی مرگ او یک ضایعه فرهنگی شمرده شده‌است، ناراحتند. آن‌ها سایه را «خائن»، «فریب خورده» و «نوکر صفت» نامیده‌اند و حتی از اینکه ابتهاج امریکا را باعث جنگ میان روسیه و اوکراین معرفی کرده‌بود هم عصبانی هستند!

یکی از اکانت‌های مجهول‌الهویه سلطنت‌طلب، حتی تلاش چند ساله ابتهاج در راه‌اندازی برنامه گل‌ها در رادیو را ضربه به موسیقی ایرانی می‌داند که در ۱۴۰۰ سال گذشته بی‌مانند است و باعث قلع و قمع شدن موسیقی ایرانی شده‌است! در حالی که کارشناسان موسیقی متفق‌القول هستند که برنامه رادیویی «گل‌ها» در دوره خود باعث ضبط و حفظ بخشی از موسیقی اصیل ایرانی شده‌است.

سلطنت‌طلب‌ها با ادبیات سخیف خود در مواجهه با مرگ ابتهاج، مصداق «مه فشاند نور و سگ عوعو کند» شده‌اند. آن‌ها عامدانه با حمله به هنرمندان و فرهیختگانی که سابقه مبارزه و ضدیت با حکومت پهلوی دارند، در حال ایجاد هزینه برای هنرمندانی هستند که نمی‌خواهند با جریان سیاسی سلطنت‌طلب‌های خارج‌نشین همراهی کنند یا مانع از بیان انتقادات آن‌ها نسبت به بازماندگان پهلوی شوند. آن‌ها می‌خواهند با توهین به هنرمندانی که سابقه ضدیت با حکومت سلطنتی دارند، چهره‌های منتقد و مخالف پهلوی را به سکوت بکشانند.

برخلاف نظر جریان ضد انقلاب که «سایه» را به واسطه مرام سیاسی‌اش، مخالف جمهوری اسلامی می‌دانستند، انتشار تصاویر وی در هنگام رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری و علاقه وی به ایران از یک‌سو و همچنین واکنش دولت ایران و ابراز تأسف از درگذشت این چهره ادبی، بر آتش خشم ضد انقلاب افزوده‌است. میدانی که می‌شد با مصادره به مطلوب‌کردن ابتهاج از سوی جریان‌های ضد انقلاب به عاملی برای فشار به جمهوری اسلامی تبدیل شود، از دست آن‌ها خارج شد و در مقابل واکنش‌های داخل ایران نشان داد که برخلاف آنچه ضد انقلاب به دنبال آن بود، ابتهاج در ایران جایگاه خوبی داشت.

ارسال نظر

پربازدیدترین