|
| کد مطلب: ۸۷۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

دیدن این دریاچه جرات می‌خواهد! + ویدئو

دیدن این دریاچه جرات می‌خواهد! + ویدئو

داستان‌هایی از زندگی موجودات افسانه‌ای در یک دریاچه روایت می‌شود دریاچه‌ای که برخی‌ها آن را سکونتگاه ارواح می‌دانند.

به گزارش آیند، دریاچه‌ای به طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۰۰ متر در چلندر نوشهر قرار دارد که مردم محلی آن را دریاچه ارواح می‌نامند و معتقدند اینجا مأمن ارواح شیطانی است.

این دریاچه که اسم رسمی آن دریاچه مَمرَز و ملا کلا است، ازدیدگاه برخی‌ها مکان زندگی ارواح خبیثه است و قرن هاست که افسانه‌ها و شایعاتی از زندگی موجودات افسانه‌ای در آن روایت می‌شود به گونه‌ای که حتی برخی از مردم محلی از نزدیک شدن به این دریاچه واهمه دارند.

مَمرَز گونه درخت بومی مازندران است با تنه‌ای شیاردار و پوستی صاف و مایل به سبز خاکستری که سالیان سال در داخل دریاچه ریشه داشتند و به دلیل قرار گرفتن همیشگی در آب اکنون پوسیدند و ریشه‌های خشک شده سر از آب بیرون آورده و فضای وهم آلودی ایجاد کرده اند.

اهای می‌گویند: اگرچه صدای حیوانات و پرندگانی مانند جغد و مه غلیظی که روی دریاچه سایه افنکنده است ترس از حضور در منظقه را افزایش می‌دهد اما هیچ گاه هیچ موجود شیطانی یا روح در این دریاچه دیده نشده است و یکی از دلیل نام گذاری این دریاچه به نام ارواح جلب توجه مسافران با تحریک حس کنجکاوی آنان است.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران می‌گوید: برای بکر ماندن این دریاچه امکانات اقامتی کنار دریاچه تدارک دیده نشده است و افرادی که با سفر به این دریاچه به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند به دلیل ناهموار بودن جاده دسترسی از خودرو‌های کمک دار باید استفاده کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین