|
| کد مطلب: ۸۶۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

عذرخواهی وزیر ارشاد از «جامعه ایمانی» کشور

عذرخواهی وزیر ارشاد از «جامعه ایمانی» کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عذرخواهی از جامعه ایمانی کشور بابت اظهار نظر یک فیلمنامه نویس در جشنواره فیلم فجر گفت: هنرمندان و جامعه مذهبی احترام یکدیگر را نگه دارند و نباید اشتباه یک هنرمند را به حساب تمام جامعه هنری گذاشت.

به گزارش آیند به نقل از خبرگزاری دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عذرخواهی از جامعه ایمانی کشور بابت اظهار نظر یک فیلمنامه نویس در جشنواره فیلم فجر گفت: هنرمندان و جامعه مذهبی احترام یکدیگر را نگه دارند و نباید اشتباه یک هنرمند را به حساب تمام جامعه هنری گذاشت.

در حاشیه اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع خبرنگاران درباره حاشیه چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیحاتی را ارائه داد.

وزیر ارشاد در ابتدا گفت: باید از عوامل برگزاری جشنواره فیلم فجر که در حد امکان و و در میانه راه دولت این جشنواره را تشکیل دادند، تشکر کنم. انتخاب‌های این جشنواره با آزادی کامل و احترام به نظرات حرفه‌ای هیأت انتخاب و داوران صورت گرفت. به عقیده من جشنواره همراه با تغییرات ملموسی بود که منجر به واکنش و نظرات مثبت فراوانی شد.

وی درباره صحبت‌های نویسنده فیلم نمور که فرزند حاصل از رابطه صرفا عاشقانه و غیر زناشویی زن و مرد را حلال‌زاده دانسته بود که منجر به حاشیه‌های فراوان شده است، گفت: اگر در جشنواره اظهار نظر ناردستی شود، قطعاً مورد تأیید نیست و همه از آن اظهار انزجار دارند. هر کس در هر جایگاهی که هست باید به فرهنگ و آیین دینی ما احترام بگذارد؛ این جزو مسلمات ما است. اگر جامعه دینی ما دچار گله‌مندی شده است، شایسته این است که اهالی هنر و اصحاب فرهنگ با احترام به آن نگاه کنند. ما هم در حوزه مدیریت فرهنگی کشور به این مسائل حساسیم و به دغدغه‌های جامعه ایمانی احترام می‌گذاریم و اگر تکدری برای آنان ایجاد شده است با شجاعت از آنان پوزش می‌طلبیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین