|
| کد مطلب: ۸۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

فراستی: در 15 سال اخیر جشنواره‌ای مثل امسال نداشتیم

فراستی: در 15 سال اخیر جشنواره‌ای مثل امسال نداشتیم

منتقد سینما گفت: جشنواره چهلم فیلم فجر در ۱۵ سال اخیر بهترین دوره خود را تجربه کرد چون حداقل ۴ فیلم خوب در آن نمایش داده شده است.

به گزارش آیند، مسعود فراستی منتقد سینما در ارزیابی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره چهلم با موقعیت مهدی از لحاظ فیلم‌های قابل دفاع یک سر و گردن بالاتر از جشنواره‌های دیگر می‌ایستد.

فیلم موقعیت مهدی افتخار سینمای ایران و بهترین فیلم سینمای ایران حداقل در ۱۰-۱۵ سال اخیر است.

این منتقد سینما تاکید کرد: حتما جوایزی بیش از ۳ سیمرغ حق موقعیت مهدی بود که داوران به آن دادند. این فیلم درباره خود ما انسان‌هاست و ما را در کنار روایت فتح و دیده بان و مهاجر قرار می‌گیرد.

فراستی که در برنامه هفت سخن می‌گفت، ادامه داد: دومین فیلم اساسی جشنواره امسال شادروان است. فیلمی بسیار کوچک و آدمی‌زادی که با کارگردانی خوب نه به دام روشنفکری می‌افتد و نه دام هیچ اتفاق دیگر.

شب طلایی کار یوسف حاتمی کیا نیز از جمله آثار خوب این دوره از جشنواره امسال است که کارگردانی خیلی خوبی است.

این منتقد سینما تاکید کرد: امسال فیلم‌سازان جوان بسیار در جشنواره داشتیم از شب طلایی حاتمی‌کیا تا شاداران و علفزار که کارگردان آن با رانت به سینما نیامده است بلکه پادویی کرده و خاک سینما را خورده و اینها آینده سینما ایران را خواهند ساخت.

فراستی با بیان اینکه یکی از مهمترین جنبه‌های جمع بندی این جشنواره مخاطب است، خاطرنشان کرد: در مخاطب موقعیت مهدی چه طیفی دست زدند. طیف بچه‌های معتقد به جنگ بودند؟ قطعا نه. اتفاقا طیفی بودند که اصلا نمی‌دانم جنگ را می‌فهمد یا نه؟ درواقع همه طیف‌ها بوند که سر تا پا بلند شدند و دست زدند و این یعنی جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و این مهم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

پربازدیدترین