|
| کد مطلب: ۸۵۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

آغاز کم‌هیجان سریال پر سروصدای «جیران»!

آغاز کم‌هیجان سریال پر سروصدای «جیران»!

سریال عاشقانه حسن فتحی در قسمت اول اتفاق ویژه‌ای نداشت و بهرام رادان در نقش شاه قاجار بازی غافل گیرکننده‌ای را به نمایش نگذاشت.

به گزارش آیند، پس از جنجال‌های فراوان بر سر مالکیت ایده قصه سریال «جیران»، این مجموعه اثر حسن فتحی، دیروز در فیلیمو منتشر شد. حاشیه‌ها با ادعای مهرداد غفارزاده درباره این که ایده «جیران» متعلق به اوست و شباهت این اثر به «آهوی من مارال» آغاز شد و با جوابیه‌های دوطرف و البته ممیزی «جیران» ادامه پیدا کرد. در نهایت رای ساترا به این که شباهتی بین «جیران» و «آهوی من مارال» وجود ندارد، به حواشی پایان داد. شروع قصه عاشقانه «جیران» چه کیفیتی داشت؟

آغاز قصه در پایان قسمت اول
قصه «جیران» درباره همسر محبوب ناصرالدین شاه است که دختری ساده و روستایی بوده و حسادت و دشمنی دیگر همسران شاه قاجار را برمی‌انگیخته است. سریال «جیران» با معرفی این شخصیت و خانواده او، نمایش عشق پنهانی جیران و شاگرد پدرش «سیاوش» آغاز شد و موازی با آن، به احوال ناصرالدین شاه پس از صدور قتل امیرکبیر نیز پرداخت. قصه سریال در شروع جذابیت و هیجان ویژه‌ای نداشت. داستان اصلی درباره مثلث عشقی جیران، سیاوش و ناصرالدین شاه است و قصه در پایان قسمت اول با دیدار شاه قاجار با جیران، درست زمانی که او منتظر است که سیاوش به خواستگاری اش بیاید، تازه آغاز می شود بنابراین سریال شروع بسیار آرامی داشت و شاهد اتفاق مهمی نبودیم. احتمالا قصه در قسمت بعدی به جریان می‌افتد و برای قضاوت بهتر درباره آن باید بیشتر صبر کرد.

بازی خوب مریلا زارعی و پریناز ایزدیار
سریال «جیران» شخصیت‌های زیادی دارد و هنوز در قسمت اول بسیاری از آن‌ها وارد قصه نشده‌اند اما در شروع سریال شاهد حضور بازیگران اصلی یعنی بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی و مریلا زارعی بودیم. پریناز ایزدیار در نقش «جیران» (خدیجه) موفق شد شادابی و سرزندگی این کاراکتر و علاقه او به «سیاوش» را به نمایش بگذارد و بازی خوبی داشت. امیرحسین فتحی نیز در نقش رقیب ناصرالدین شاه بازی خوبی از خود ارائه داد و به نظر می‌رسد انتخاب مناسبی برای این نقش است. مریلا زارعی هم در نقش شخصیت «مهد علیا»، اقتدار و قدرت او را به خوبی به نمایش گذاشت و با تسلط بر دیالوگ‌های خود، بازی باورپذیری داشت. در این میان بهرام رادان چندان غافل گیرکننده ظاهر نشد. او به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت در نقش ناصرالدین شاه حضور باورپذیری نداشت و مخاطب را تحت تاثیر خود قرار نداد. دیالوگ‌های «جیران» و «سیاوش» نیز برخلاف آن چه از سابقه حسن فتحی سراغ داریم، چندان متناسب با دوران ناصرالدین شاه قاجار نبود و ادبیات شخصیت‌ها تا حدودی امروزی به نظر می‌رسید که این موضوع باعث می‌شد مخاطب با حال‌وهوای تاریخی سریال ارتباط برقرار نکند. به طور کلی «جیران» با توجه به انتظار بالایی که از کیفیت کار حسن فتحی وجود دارد، در نقطه شروع باعث شگفتی نشد.

منبع: خراسان

ارسال نظر

پربازدیدترین