|
| کد مطلب: ۸۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

چراغ سبز اسکار به شرکت‌ کنندگان واکسینه نشده

چراغ سبز اسکار به شرکت‌ کنندگان واکسینه نشده

شرکت‌کنندگان در این دوره از مراسم اسکار برای حضور در این رویداد نیازی به ارائه کارت واکسن کرونا نخواهند داشت.

به گزارش آیند به نقل از ورایتی، مراسم اسکار سال گذشته، هم سو با شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با تست‌گیری‌های دقیق و مقررات سفت و سخت استفاده از ماسک برای شرکت‌کنندگان همراه بود. در یک سالی که از آن تاریخ می‌گذارد، واکسن کرونا به صورت گسترده در اختیار عموم مردم قرار گرفته است و دستورالعمل های ارائه کارت واکسن برای شرکت در رویدادهای بزرگ به ویژه در لس آنجلس به یک چیز عادی تبدیل شده است. به عنوان نمونه برای حضور در دیگر رویدادهای این فصل از جوایز سینمایی از جمله مراسم انجمن بازیگران آمریکا و انجمن انتخاب منتقدان، ارائه کارت واکسیناسیون اجباری است.

اما آکادمی اسکار برای دوره حاضر از این رویداد سینمایی تنها شرکت کنندگان را به واکسینه شدن علیه ویروس توصیه می‌کند و ارائه کارت واکسن برای شرکت در این رویداد ضروری نیست. هرچند در تست گرفتن از آن دسته از میهمانانی که واکسینه نشده باشند بیش از دیگران سختگیری و دقت خواهد شد.

دلیل سیاست متفاوت متولیان اسکار آن است که اگر ارائه کارت واکسیناسیون اجباری می‌شد بعضی از نامزدها و مجریان واکسینه نشده در مراسم شرکت نمی‌کردند.

پس از آن که آکادمی مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ را به طور محدود در یونیون استیشن لس آنجلس برگزار کرد، دوره نودوچهارم از این رویداد مهم سینمایی در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) در محل همیشگی که سالن تئاتر دالبی در بلوار هالیوود است، برگزار خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا مراسم امسال نیز به دلیل تداوم شیوع کرونا به صورت محدود برگزار خواهد شد یا نه.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۴۰۴ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان پنج میلیون و ۷۹۷ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

ارسال نظر

پربازدیدترین