|
| کد مطلب: ۷۸۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای دیدارِ بازیگر معروف با سیدحسن نصرالله

ماجرای دیدارِ بازیگر معروف با سیدحسن نصرالله

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون وقتی به تصویری از سریال "چشمان آبی زهرا" می‌رسد یادِ دیدارش با رهبر حزب‌الله لبنان می‌افتد.

به گزارش آیند، جهانبخش سلطانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مدت‌ها است از تلویزیون و سینما فاصله دارد. لهجه زیبایِ اصفهانی‌اش برای بسیاری از مخاطبان یادآور جذابیت‌های سریال «قصه‌های مجید» است. هنرمندی که همواره اعتقاد دارد نباید به هر قیمتی کار ساخت و نباید به هر قیمتی بازی کرد.

هنرمندی که با کارهای خوبش در فیلم‌هایی مثل سرنخ، قصه‌های مجید، یوسف پیامبر و ده‌ها کار دیگر، در ذهن مردم ماندگار شده و با تئاترش، اهالی تئاتر را همراه خود کرده است.
سلطانی همیشه گلایه دارد نه گلایه‌هایی از جنس نان و گیشه و فروش و بی‌توجهی به رفاهیات و مادیات. گلایه‌هایی از جنس محتوای تئاتر. از جنس بی‌توجهی به کارهای خوب و از جنس دیده نشدن کارهایی که به مشکلات مردم اشاره دارد.

اعتقادش بر این است که حوصله مردم برای دیدن کارهای فاخر و بلند، کم شده، اما نباید به هر قیمتی، دست به کارهای سطحی و سلبریتی‌محور برای فروش در گیشه‌های تئاتر زد.

سلطانی اما، هنوز هم به طنزهای فاخر سینما اعتقاد دارد و می‌گوید، باید برای خنداندن مردم کار ساخت اما نه کارهای سطحی و لهو و لعب!

جمعی از مدیران رسانه ملّی و اهالی هنر به دیدار جهانبخش سلطانی رفتند. او در این دیدار به نکته‌ای اشاره کرد که قابل توجه است. این هنرمند پیشکسوت در کنار مرور خاطرات فیلم‌های دفاع‌مقدس و یادی از رسول ملاقلی‌پور و فیلم‌ "افق"، تأکید کرد که وقتی فیلم دفاع مقدسی بازی می‌کنید یا می‌سازید تازه می‌فهمید که بچه‌های رزمنده چه دانش و معرفتی داشتند و چه دلاورهایی در جبهه‌ها کردند. سختی‌های فیلم‌های جنگی در دهه شصت با این روزها قابل مقایسه نیست.

سلطانی همچنین به رفاقت و دوستی‌اش با حاج حسین خرازی اشاره کرد و گفت: من قبل از انقلاب هم در تئاتر فعالیت داشتم، بعد از انقلاب با حاج ‌حسین خرازی دوست بودم و او از من ‌خواست که تئاترهای دفاع مقدسی را روی صحنه ببرم. خرازی به من می‌گفت از دانشجویانی که در جبهه حضور دارند برای بازی در تئاترها استفاده کنم، اما هر بار که می‌خواستیم تئاتر را روی صحنه ببریم به این دوستان اعلام می‌شد که عملیات شده و به منطقه اعزام می‌شدند، اما در آخر یک تئاتر با حضور هنرمندانی که رزمنده هم بودند در اصفهان روی صحنه بردیم.

در این دیدار یک قابِ عکس باعث شد تا «جهانبخش سلطانی» از ناگفته‌ای پرده بردارد. وقتی به تصویری از سریال "چشمان آبی زهرا" می‌رسد این‌طور می‌گوید: این عکس مربوط به سریال «چشمان آبی زهرا» است. ما برای بازی در این سریال به سوریه و لبنان رفتیم و با سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان دیدار کردیم.

جهانبخش سلطانی متولد 1330 در اصفهان است. او بازی در تئاتر را از سال 1345 شروع کرد و بازی در سینما را در سال 1367 با فیلم افق شروع کرد و به خاطر بازی در فیلم شرم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد جشنواره فیلم فجر در سال 1371 شد. سلطانی در فیلم‌های سینمایی از جمله «افق»، «شب دهم»، «شرم»، «مهریه بی‌بی»، «صبح روز بعد»، «کودکانه»، «شانه دوست» و «دل بی‌قرار» و مجموعه‌های تلویزیونی مثل «کامیون»، «سرّ دلبران»، «یوسف پیامبر»، «چشم‌های آبی زهرا»، «مردان آنجلس»، «سرنخ»، «فرار» و «قصه‌های مجید» نقش آفرینی کرده است.

سلطانی همچنین در این دیدار خبر داده است: اخیراً در فیلم سینمایی «مردان آهنین» و سریال «شهر هرت» تولید مرکز صداوسیمای اصفهان نقش‌آفرینی کرده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین