|
| کد مطلب: ۷۵۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

“نیم میلیارد دلار”؛ قیمت حق فروش ترانه‌های یک خواننده

“نیم میلیارد دلار”؛ قیمت حق فروش ترانه‌های یک خواننده

روزنامه نیویورک تایمز از قول منابع آگاهی که نامشان فاش نشده، نوشته بروس اسپرینگستین، ستاره راک آمریکایی حق فروش ترانه‌هایش را به مبلغ نیم میلیارد دلار به شرکت سونی فروخته است. این مبلغ یک رکورد در عرصه فروش حق آثار هنری به حساب می‌آید.

به گزارش آیند، این معامله شامل ترانه‌های ضبط‌شده و نیز ترانه‌های نوشته‌شده این ستاره راک آمریکایی می‌شود، چیزی بالغ بر ۳۰۰ ترانه و ۲۰ آلبوم ضبط‌شده در استودیو و منتشرشده.

نیویورک تایمز از این معامله با نام "ابَر معامله" نام برده و آن را بزرگترین معامله در عرصه کاتالوگ موسیقی هنرمندان آمریکایی و آثار آنها به عنوان ترانه‌سرا دانسته است. بنا بر این گزارش این احتمالا بزرگترین معامله‌ای است که تا کنون برای آثار هنری یک هنرمند منفرد انجام شده است.

این معامله شامل دو ترانه بسیار معروف این خواننده نیز می‌شود: Born In The U.S.A و Blinded by the Light. دو منبع آگاه به نیویورک تایمز گفته‌اند ممکن است مبلغ معامله از ۵۰۰ میلیون دلار نیز فراتر برود.

مجله بیلبورد نیز پس از نیویورک تایمز این خبر را منتشر کرد.

اسپرینگستین و شرکت سونی تا کنون درباره این خبر واکنش رسمی نشان نداده‌اند. به نوشته نیویورک تایمز، نمایندگان سونی و خواننده راک درخواست صدور بیانیه را رد کرده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین