|
| کد مطلب: ۷۴۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

بودجه زیارتی ۷۰ درصد افزایش یافت

بودجه زیارتی ۷۰ درصد افزایش یافت
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بودجه سازمان حج و زیارت در قالب برنامه ساماندهی و اعزام زائران به حج تمتع، عمره و عتبات عالیات نسبت به سال جاری حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.به گزارش آیند به نقل از فارس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ روز گذشته بیستم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد تا توسط نمایندگان خانه ملت بررسی و در صورت موافقت آنها بودجه هر نهاد مصوب و تخصیص یابد.

دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آینده برای سازمان حج و زیارت که زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به عنوان نهادهای فرهنگی بودجه‌ای پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ به طوری که دولت برای سازمان حج و زیارت به منظور برنامه ساماندهی و اعزام زائران به حج تمتع، عمره و عتبات عالیات بودجه‌ای معادل با ۱۸۹ هزار میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. این امر در حالی است که این بودجه برای سال جاری ۱۱۲ هزار میلیون ریال و برای سال گذشته (سال ۹۹) ۶۸ هزار میلیون ریال و برای دو سال گذشته (سال ۹۸) ۵۳.۳ هزار میلیون تومان بود.

بودجه سازمان حج و زیارت در لایحه بودجه ۱۴۰۱
بودجه سازمان حج و زیارت در لایحه بودجه ۱۴۰۰

بر همین اساس، بودجه زیارتی سال آینده نسبت به سال جاری حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است و این مبلغ نسبت به سال ۹۹ نیز ۲۸۰ برابر شده است.

البته سال گذشته در لایحه بودجه ۱۴۰۰، به تفکیک برای زائران حج و عتبات بودجه‌ای تقسیم‌بندی شده بود که اکنون در لایحه بودجه سال آینده این بخش حذف شده است. علاوه بر این، در لایحه بودجه زیارتی سال آینده، مبلغی به منظور سفر زیارتی سوریه پیش‌بینی نشده است. در حالی که به گفته علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت سفر به سوریه قرار است طی روزهای آینده به صورت محدود برقرار شود و بر اساس توافق صورت گرفته با طرف سوری، سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به سوریه مشرف مشرف شوند.

بر اساس گزارش مشرق، سفر به عتبات در هفته‌های گذشته برقرار شده و هزینه این سفر به صورت هوایی برای یک هفته بین هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین