|
| کد مطلب: ۱۱۷۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

دعوت به تولد ۹۹ سالگی عزت‌الله انتظامی

نودونهمین سالروز تولد عزت‌الله انتظامی گرامی داشته می‌شود.

دعوت به تولد ۹۹ سالگی عزت‌الله انتظامی
منبع: ايسنا |

شکرخدا گودرزی مدیر خانه - موزه عزت‌الله انتظامی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: خانه- موزه استاد عزت‌الله انتظامی در نظر دارد تا با مشارکت خانه سینما، خانه تئاتر و موسسه هنرمندان پیشکسوت برنامه‌ای را برای نکوداشت نود و نهمین سالگرد تولد زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی برگزار کند.

این بازیگر متولد ۳۰ خرداد سال ۱۳۰۳ بود و مرداد سال ۱۳۹۷ از دنیا رفت.

او در سال ۱۳۳۸ به استخدام اداره هنرهای زیبای کشور درآمد و در تماشاخانه‌های تهران به بازیگری و کارگردانی تئاتر مشغول شد. بعدها فعالیت خود در سینما را با بازی در نقش کوتاهی در فیلم «واریته‌ بهار» به کارگردانی پرویز خطیبی در سال ۱۳۲۸ آغاز کرد.

انتظامی در سال‌های فعالیت خود با فیلم‌سازانی همچون داریوش مهرجویی، علی حاتمی، ناصر تقوایی، علیرضا داودنژاد، جلال مقدم، مسعود جعفری جوزانی، محمد متوسلانی، تورج منصوری، بهروز افخمی، رخشان بنی‌اعتماد، ضیاءالدین دری، احمد معتمدی و ... همکاری داشت.

به گفته گودرزی این نکوداشت ساعت ۱۸ روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در خانه - موزه عزت‌الله انتظامی، واقع در بلوار اندرزگو برگزار می‌شود و ورود عموم به آن آزاد است.  

مدیر این خانه موزه همچنین درباره اجراهای نمایشی این مکان توضیح داد که از ابتدای تیرماه چند نمایش برای کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود؛ از جمله نمایش «میمون‌ها» به کارگردانی مریم اسکندری، «چوپان و چوب جادویی» به کارگردانی محمدحسین داداش‌نیا و «کدو قلقله‌زن» به کارگردانی سحر پورفرج.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین