|
| کد مطلب: ۱۱۶۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

آیا عاق فرزند هم در دین اسلام وجود دارد؟

همان گونه که پدر و مادر می‌توانند فرزند خود را عاق کنند، فرزندان هم می‌توانند پدر مادر خود را عاق کنند.

آیا عاق فرزند هم در دین اسلام وجود دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، کارشناس مذهبی گفت: از نظر اسلام، همان طور که فرزندان به دلیل رعایت نکردن حقوق والدین، عاق والدین می‌شوند، والدین هم در اثر بی توجهی به حقوق فرزندان عاق فرزند می‌شوند، چون همیشه حق دو طرفه است. باید بگوییم که پیامد‌های عاق فرزند همان پیامد‌های عاق والدین را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: همان گونه که خداوند متعال حقوق پدر و مادر را بر فرزند واجب کرده است، حق فرزندان را هم بر پدر و مادر واجب کرده است و این‌ها از حکمت خداوند است.بدانید یکی از حق‌های فرزند این است که او هر گونه که تربیت شود دلیل آن شما والدین هستید. اگر فرزندت خوب باشد، شما خوب هستید و اگر فرزندت بد باشد بدی شماست. فردای قیامت از شما سوال می‌کنند که چرا فرزندت را خوب بار نیاوردی و حق سبحانه و تعالی را به او نشناساندی و به او اطاعت و عبادت خداوند را یاد ندادی و او را حمایت نکردی.

حجت السلام و المسلمین سعیدی افزود: پس باید فرزند را به نحوی تربیت کنی که بدانی که اگر به او خوبی کرده برای تو ثواب است و اگر بدی کرده برای تو گناه نوشته می‌شود و عذابت خواهند کرد. پس کمترین کار این است که فرزند خود را از عذاب الهی دور کند، به این صورت که واجبات و محرمات را به آن آموزش بدهید. باید سواد داشته باشد. زیرا کسی که سواد نداشته باشد فراموش کار است. از هر چیز ضروری‌تر بعد از شناخت خداوند متعال، خواندن و نوشتن است. پس از آن آموزش علوم ادبی و علوم منطق و اخلاق که شامل علم فقه است و اگر نباشد داخل معونت بر طاعت است، چون بندگی بدون علم بندگی نیست بلکه علم از اعظم طاعات است و اهم واجبات است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین