|
| کد مطلب: ۱۱۶۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

مانور آفرود سواران از ورزشگاه تختی تا پارک پردیسان

مانور آفرود سواران با شعار«من یک محیط‌بانم » صبح امروز و همزمان با هفته محیط‌زیست از ورزشگاه تختی تا پارک طبیعت پردیسان در حال برگزاری است.

مانور آفرود سواران از ورزشگاه تختی تا پارک پردیسان
منبع: فارس |

ورزش اتومبیل رانی بیابانی یا ماشین‌ سواری آفرود یا خارج از جاده، چند سالی است در کشور رونق یافته و بیشتر با هدف گردشگری ورزشی انجام می‌شود اما به دلیل عدم آگاهی و  آموزش تخصصی، این گروه در مواجه با طبیعت و محیط‌زیست، همواره آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای محیط‌زیست در پی دارد.

آفرودسواری غیر مسؤولانه و نا آگاهانه موجب کاهش پوشش گیاهی مناطق، تخریب پوشش سطحی خاک و تپه‌های شنی و به حرکت در آمدن تپه‌ها می‌شود.

آموزش، تغییر نگرش، ایجاد حساسیت و سپردن مسؤولیت در حفظ محیط‌زیست می‌تواند نقش به سزایی را در کاهش تخریب و یاری رسانی در حفظ محیط‌زیست و کمک به محیط‌بانان کشور با توجه به پتانسیل عظیمی که در این گروه وجود دارد، ایفا کند.

گفتنی است سازمان حفاظت محیط‌زیست با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران به منظور برقراری تعامل و ارتباط موثر با آفرود سوران ضمن هماهنگی با هیأت اتومبیل‌رانی به عنوان اولین قدم در شروع تحول و تغییرات در نحوه عمل این گروه، برنامه مانور آفرود سواران با شعار من یک محیط‌بانم را همزمان با هفته محیط‌زیست از ورزشگاه تختی تا پارک طبیعت پردیسان برگزار کرد.

این مراسم هم اکنون در سالن سرو پارک طبیعت پردیسان با سخنرانی علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حال برگزاری است.

ارسال نظر

پربازدیدترین