|
| کد مطلب: ۱۱۵۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

پیکسار ٧۵ نیروی خود را اخراج کرد/ در دیزنی‌لند چه خبر است؟

کمپانی دیزنی شماری از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استریم خود را به دنبال اعتصاب نویسندگان حذف کرد و همزمان دیزنی‌لند پاریس با اعتصاب گسترده کارمندانش مواجه شده است!

پیکسار ٧۵ نیروی خود را اخراج کرد/ در دیزنی‌لند چه خبر است؟

الیزا اسکینر که متنی را در چت با گروهی از نویسندگان سریالش «از زمین به نِد» در اواسط ماه مه درباره حذف بیش از ۷۰ فیلم و سریال از سرویس‌های استریم دیزنی در آن ماه به اشتراک گذاشت، نمی‌دانست سریال خودش هم به زودی یکی از آنها خواهد بود.

اسکینر که با دیگر اعضای انجمن نویسندگان اعتصاب کرده گفت: هر کسی شایسته این است که با یک تماس تلفنی به او اطلاع داده شود تا بتواند درک کند چه اتفاقی افتاده اما فضای ایجاد شده به معنای کاهش ارزش فرد و تلاش‌هایش است.

در حالی که مدیر مالی دیزنی ۱۰ ماه می گفته بود «محتوای خاصی را از پلتفرم‌های استریم حذف خواهد کرد» ۲ ژوئن فاش شد این شرکت که در حال تعدیل نیروها بوده ۱.۵ میلیارد دلار از برنامه‌ریزی محوری را حذف می‌کند و برای سه ماهه سوم برنامه‌های بیشتری کنار گذاشته می‌شوند.

به نظر می‌رسد دیزنی هم مثل دیگر شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ دارد کمربندها را سفت می‌کند. برادران وارنر دیسکاوری قبلاً این کار را کرده بود!

اگر ایجاد ظرفیتی برای بی‌نهایت عناوین آثار - که زمانی تصور می‌شد بخشی از جذابیت دوران استریمینگ است- ناممکن شده باشد، پس شاید باید گفت دوران شکوفایی این رسانه به پایان رسیده است.

نیک ویگر، نویسنده «از زمین به نِد» می‌گوید: اگر این طور باشد بیشتر مردم ترجیح می‌دهند برنامه‌های شبکه‌ای یا کابلی را به جای استریم تماشا کنند، زیرا نرخ‌ها بهتر است.

کمپانی دیزنی برای کاهش هزینه‌هایش ۲ روز پیش ۷۵ تن از کارمندان پیکسار را هم اخراج کرد. چند ماه پیش اعلام شده بود دیزنی با کاهش ۷ هزار شغل از این مجموعه، ۳ درصد نیروی کارش را تعدیل می‌کند تا بتواند صرفه‌جویی کند.

اعتراض و اعتصاب کارمندان دیزنی‌لند پاریس

از طرف دیگر ورایتی گزارش کرده‌است، دیزنی‌لند پاریس با موجی وسیع از اعتراض و اعتصاب بی‌سابقه از سوی کارمندان مواجه شده که به لغو چندین نمایش منجر شده است.

تظاهرات بزرگی دیروز (۶ ژوئن) با صدها کارمند برگزار شد که برخی از آن‌ها از بازیگران نمایش‌های محبوب دیزنی‌لند بودند و با لباس‌های شخصیت‌های خود در پارک موضوعی با پلاکاردهایشان راهپیمایی کردند.

تظاهرات بزرگ دیروز پنجمین روز از اعتراض‌های کارگری سازماندهی شده در دیزنی‌لند پاریس بود.

کارکنان پارک موضوعی خواستار افزایش ۲۰۰ یورویی حقوق‌شان در ماه هستند و می‌خواهند پرداخت حقوق شیفت‌های یکشنبه ۲ برابر شود. آنها همچنین می‌خواهند بابت رفت و آمد به محل کارشان که حدود ۳۲ کیلومتر با پاریس فاصله دارد، حق رفت‌و آمد بگیرند.

دیزنی لند پاریس بعد از ظهر دوشنبه در حساب توییتر خود به بازدیدکنندگان برای احتمال اختلال در برنامه‌ها هشدار داده بود و گفته بود برخی از برنامه‌ها یا فعالیت‌ها ممکن است در ۶ ژوئن مختل یا حتی لغو شوند. دیروز البته پارک‌ها و هتل‌های دیزنی باز ماندند.

بسیاری از بازدیدکنندگانی که به دلیل اطلاعیه لحظه آخری دیزنی‌لند پاریس نتوانسته بودند سفر خود به پارک را لغو کنند، در رسانه‌های اجتماعی ابراز تاسف کردند.

یکی از آنها نوشت با وجود تعطیلی بیش از ۵۰ درصد از وسایل بازی و اجرا نشدن حتی یک نمایش، مراکز فروش، فروشگاه و رستوران به طور کامل کار می‌کردند. وی افزود: علی‌رغم اعتصاب‌ها، مدیران نمی‌توانند اجازه دهند یک پنی از سود پارک کم شود و این‌طوری شد که عملکرد آنها عالی محسوب شده!

ارسال نظر

پربازدیدترین