|
| کد مطلب: ۱۱۳۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

۴ عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا حاکم تهران و پسر ناصرالدین شاه

در ادامه چهار عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا پسر ناصر الدین شاه، حاکم تهران را به همراه برادرش مظفرالدین شاه و پدرش مشاهده می کنید.

۴ عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا حاکم تهران و پسر ناصرالدین شاه
منبع: فرادید |

کامران میرزا در سال 1235 هجری در تهران به دنیا آمد. او یکی از فرزندان ناصرالدین شاه و همسرش منیرالسلطنه و برادر مظفرالدن شاه بود.

او در سن شش سالگی در ۱۲۴۱ به پیشکاری پاشاخان امین‌الملک به حکومت تهران منصوب شد. در ۱۲۴۶ و پیش از سفر ناصرالدین شاه به خراسان ملقب به نایب‌السلطنه شد و در سال ۱۲۶۵ عنوان امیر کبیر، بالاترین عنوان نظامی قاجار را دریافت کرد.

کامران میرزا پس از آن هم بین سال های ۱۲۵۳ تا ۱۲۵۴ برای بار دوم به حکومت تهران منصوب شد. همچنین از سال ۱۲۵۶ تا ۱۲۶۴ حکومت مازندران، قزوین و گیلان را برعهده گرفت.

علاوه بر این او بین سالهای ۱۲۴۷–۱۲۵۱، ۱۲۶۳ و ۱۲۷۴ به وزارت جنگ منصوب شد.

در سراسر سلطنت ناصرالدین شاه، بین کامران میرزا و میرزا علی اصغر خان امین‌السلطان اختلاف بود. بعضی توطئه قتل ناصرالدین شاه را پیامد این درگیری‌ها می‌دانند.

جالب است بدانید که میرزا رضا کرمانی در اعتراف‌های خود گفته بود که دلیل قتل ناصرالدین شاه، ظلم و ستم مأموران کامران میرزا به او بوده‌است.

در ادامه چهار عکس کمتر دیده شده از کامران میرزا پسر ناصر الدین شاه، حاکم تهران را به همراه برادرش مظفرالدین شاه مشاهده می کنید.

oldpicir_332934147_1253175438950029_8922547022764450985_n

از راست به چپ کامران میرزا به همراه برادرش مظفرالدین میرزا ( مظفرالدین شاه)

Kamranmirza

3

فرد سمت راست و پشت سر ناصرالدین شاه که به دوربین خیره شده، کامران میرزا است.

n00004522-r-b-007 (1)

ارسال نظر

پربازدیدترین