|
| کد مطلب: ۱۱۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

بالا و پایین پریدن دختران در حضور یک مداح+ فیلم

سبک و فرم مداحی یکی از مداحان جوان در شب میلاد حضرت معصومه (س) در ورزشگاه حیدریان قم به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل شده است

بالا و پایین پریدن دختران در حضور یک مداح+ فیلم
منبع: فرارو |

مداحی حسین طاهری در شب میلاد حضرت معصومه (س) در ورزشگاه حیدریان قم در فضای مجازی بحث برانگیز شده است. منتقدان می‌گویند شکل و فرم این برنامه باعث سردرگمی است.

خبرگزاری دانشجو در یادداشتی درباره نقد‌ها نوشته است: «منتقدان به این برنامه و حضور و شکل مداحی حسین طاهری در قم ایراد وارد کردند که هم نوع میزانسن و نحوه قرار گرفتن مداح در میان آن همه دختر و هم ایستاده برگزار شدن و بالا و پایین پریدن دختران در شأن مراسمی که در آن مدح اهل بیت (ع) و حضرت معصومه (س) می‌‎شود نیست! حامیان و مدافعین او و اینگونه مراسم‌‎ها نیز از حضور متنوع مخاطبین و اقشار مختلف مردم و با سلایق متفاوت در مجلسی که یاد و نام حضرت فاطمه معصومه (س) و بر مبنای روز دختر است حضور به هم رساندند و شوری که به خاطر این موضوع ایجاد شد و احتمال تأثیرگذاری این طور مجالس است به عنوان یک نقطه قوت یاد کردند.»

این خبرگزاری در ادامه به ریشه و علت نقد‌ها پرداخته است و نوشته است: «سال ۱۴۰۰ رهبری در دیدار با جامعه مدیحه سرایان با طرح این مسئله که مداحی «موسیقی پاپ نیست» خاطرنشان کردند: «نوآوری نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود. به نظر می‌رسد این مسئله قابل تعمیم به نحوه برگزاری مراسم اهل بیت (ع) هم هست یعنی نباید شکل برگزاری برنامه به گونه‌‎ای باشد که ما را یاد کنسرت‌‎های پاپ یا حتی چیزی بدتر از آن بیاندازد و این به نظر می‌تواند همان نقطه «تغییر هویت مداحی» باشد.»

حسین طاهری در واکنش به مسائل پیش آمده در صفحه توئیتری خود نوشت: «هرچقدر قضاوت بشم و حرف بشنوم بازهم خوشحالم که خوشحالی این نسل رو دیدم! دلتون‌شاد در پناه چادر خانم‌حضرت زهرا (س)»

توییت حسین طاهری

حسین طاهری کیست؟

حسین طاهری؛ فرزند مداح معروف «محمدرضا طاهری» و متولد سال ۱۳۷۲ در تهران است که از سنین پایین مداحی را در خطی متفارت از پدرش آغاز کرد.

حسین طاهری و پدرش

 

فیلم مداحی حسین طاهری در جشن دختران قمی در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)

ارسال نظر

پربازدیدترین