|
| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

رژه خودرو‌های کلاسیک برای پاسداشت میراث فرهنگی تبریز

تعدادی از خودرو‌های کلاسیک و قدیمی با هدف گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و بنا‌های تاریخی در تبریز رژه نمادین برگزار کردند.

رژه خودرو‌های کلاسیک برای پاسداشت میراث فرهنگی تبریز

این مراسم با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی این استان از مقابل مجموعه لاله پارک آغاز و در محوطه تاریخی مسجد کبود تبریز به پایان رسید.

خودرو‌های شرکت کننده پس از آغاز مسیر و انجام رژه در سطح شهر در محوطه مسجد کبود تبریز نیز برای بازدید علاقه‌مندان مستقر شدند که در آن حدود ۴۰ دستگاه فولکس واگن به عنوان بیشترین تعداد خودرو و سایر خودرو‌های قدیمی شرکت کردند. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از برگزاری این رژه، تبیین اهمیت بزرگداشت بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی است.

وحید نواداد با بیان اینکه آذربایجان شرقی از قطب‌های اصلی موزه داری و نگهداری انواع ملزومات از جمله خودرو‌های کلاسیک است گفت: توسعه و ارتقای کیفیت موزه‌ها اولویت مهم میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است که در این زمینه همکاری بخش خصوصی بسیار مهم است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: حرکت به سمت توسعه هویت‌مند در کنار توسعه پایدار یک قدم بسیار بزرگی است که موزه‌ها و بنا‌های تاریخی در این راستا نقش محوری دارند.

نواداد همچنین افزود: ۴۰ موزه در سطح آذربایجان شرقی فعال هستند که مدیریت برخی‌ها در دست میراث فرهنگی و مدیریت بعضی‌ها هم در دست مجموعه‌داران و بخش خصوصی است. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری ارتقای کیفیت موزه‌ها در دستور کار این اداه کل است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین