|
| کد مطلب: ۱۱۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

احمدرضا احمدی بار دیگر در بیمارستان بستری شد

احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت که چندی پیش از بیمارستان مرخص شده بود، به دلیل مشکلات تنفسی بار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

احمدرضا احمدی بار دیگر در بیمارستان بستری شد
منبع: ایرنا |

ماهور احمدی فرزند احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت ۱۵ اردیبهشت امسال در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرده بود که این شاعر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است، وی ۲۳ اردیبهشت از بهبودی این شاعر و بازگشت او به خانه خبر داده بود.

فرزند احمدی امروز- جمعه (۲۹ اردیبهشت) در آستانه تولد این شاعر از بستری شدن مجدد او در بیمارستان خبر داد.

وی نوشت: «پارسال برای تولد پدرم خواندم و نوشتم و قول گرفتم و به او دستور دادم ١٢٠ سال عمر کند، اما امسال نمی‌دانم چه دعایی کنم، چه قولی بگیرم، دلم نیامد به شما که عاشقانه دوستش دارید بگویم که فقط چند ساعت از مرخص شدنش و برگشتنش به خانه گذشته بود که به خاطر شرایط بد تنفس به بیمارستان برگشت و در آی سی یو بستری است، ریه آب آورده و قلب با وجود باتری ۱۵درصد کار می‌کند، و شرایط اصلا مناسب نیست، و حالا در آستانه تولد ٨٣ سالگی بی‌تاب و بی‌قرار است. هر چه باشد تولدش همیشه مبارک و خجسته است. هر کجا که باشد ستاره‌اش تا ابد در آسمان می‌درخشد.»

احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده، نقاش و نمایشنامه‌نویس متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان، توسط مرکز هنرمندان ایران به عنوان موسس و پایه‌گذار موج شعر نو و پیشگام سورئالیسم در ادبیات کودکان شناخته شده است. «سفر در شب» یکی از قوی‌ترین آثار احمدی است که به موضوع‌های اجتماعی، صلح، همزیستی، تحمل و همکاری اشاره می‌کند.

وی موفق به دریافت جوایز زیادی از جمله جایزه ملی، فرهنگی و هنری (بیژن جلالی) برای مجموعه اشعارش در سال ۱۳۸۵ شد. اشعار وی به زبان‌های مختلفی از جمله عربی، ارمنی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه شده است. «از بارانی که دیر بارید»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود»، «روزی برای تو خواهم گفت» و «هزار پله به دریا مانده‌ است» از آثار این شاعر است.

همچنین نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های احمدی با عنوان «هزار اقاقیا در چشم تو هیچ بود»، اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در گالری کاما برگزار شد.

وی در نمایشگاه‌های گروهی «۹۷+» (اسفندماه ۱۳۹۷- گالری افرند)، «دو از هزاران» (آبان ماه ۱۳۹۸- گالری الهی)، «گلگشت» (آذرماه ۱۳۹۸- گالری سروناز) و «کلکسیونر ۵» (بهمن ماه ۱۳۹۸- گالری آرتیبیشن) شرکت کرده است. دومین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی احمدی با عنوان «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود» شهریور سال گذشته در گالری اُ برپا شد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین