|
| کد مطلب: ۱۱۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

گرفت کلی و تاج خورشیدی عظیم در تصویر روز ناسا

این تصویر جزئیات تاج خورشیدی را هنگام گرفت کلی نشان می‌دهد.

گرفت کلی و تاج خورشیدی عظیم در تصویر روز ناسا

ناسا به طور روزانه تصاویری با موضوع فضا و ستاره شناسی را برای علاقه‌مندان به این حوزه منتشر می‌کند. تصویر امروز با عنوان «گرفت کلی و تاج خورشیدی عظیم» منتشر شده است.

بیشتر عکس‌ها آن‌گونه که باید، شکوه تاج خورشیدی را به تصویر نمی‌کشند. تماشای مستقیم تاج هنگام خورشید‌گرفتگی کلی، بی‌نظیر است. دوربین‌های معمولی به‌خوبی چشم انسان نمی‌توانند ویژگی‌ها و اندازه تاج را ببینند و مقایسه کنند. بااین‌وجود، به عصر دیجیتال خوش آمدید!

این تصویر دیجیتالی ترکیبی ویژگی‌های کوچک و بزرگ تاج خورشیدی را هنگام گرفت کلی نشان می‌دهد. این خورشیدگرفتگی در آوریل ۲۰۲۳ در Exmouth واقع در استرالیا رخ داد. لایه‌های درهم‌پیچیده و مواد سوزان و برافروخته که مخلوطی از گاز داغ و میدان‌های مغناطیسی متغیر در تاج خورشیدی است، به‌وضوح قابل مشاهده هستند. برجستگی‌های حلقه‌ای صورتی‌رنگ را که در لبه خورشید ظاهر شده‌اند، می‌توان در تصویر دید.

تصاویری که چند ثانیه پیش و پس از گرفت کلی ثبت شده‌اند، نما‌هایی از پس‌زمینه خورشید معروف به «دانه‌های تسبیح بیلی» و «اثر حلقه الماس» را نشان می‌دهند. خورشید‌گرفتگی کلی بعدی در آوریل ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی دیده خواهد شد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین