|
| کد مطلب: ۱۱۱۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای تعهد ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب به روایت فارس

به دو ناشر به دلیل عدم رعایت پوشش مناسب در فضای نمایشگاه تذکر داده و از آن‌ها تعهد کتبی گرفته شد. تا ساعت ۲۱ دیشب مبلغ ۴۵ میلیارد تومان در نمایشگاه حضوری و ۲۵ میلیارد تومان در بخش مجازی به فروش رسید. همچنین مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط غرفه‌های کتابفروشان به فروش رسید.

ماجرای تعهد ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب به روایت فارس
منبع: فارس |

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: تا پایان روز سوم تعداد 220 هزار جلد کتاب به مبلغ 70 میلیارد تومان در بخش‌های مجازی و حضوری نمایشگاه کتاب تهران فروخته شد.

نشست خبری روزانه چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

رمضانی ضمن عذرخواهی از کمبود پارکینگ و به وجود آمدن مشکلات تهویه در فضای شبستان نمایشگاه اذعان کرد: تا ابتدای روز چهارم تلاش شده در حد توان اوضاع به حالت مطلوب برگردد.

 سخنگوی نمایشگاه کتاب اعلام کرد: مخاطبان نمایشگاه با غرفه‌های مشاوره کتاب ارتباط می‌گیرند و از کارشناسی کتاب آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین در کوشک‌کتاب، سرای کودک و ... نشست‌های زیادی برگزار می‌شود.

او در رابطه با تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: یکی از ناشرانی که آثار بدون مجوز توزیع می‌کرد توسط کمیته تخلفات بر پایه اسناد و مدارک موجود و مطابق بند ۶ و ۹ ضوابط ابلاغی، متخلف شناخته شده و غرفه‌اش از امروز به مدت ۳ روز تعطیل شد و از شرکت در نمایشگاه مجازی و استانی برای یک دوره محروم شد. به دو ناشر نیز به دلیل عدم رعایت پوشش مناسب در فضای نمایشگاه تذکر داده و از آن‌ها تعهد کتبی گرفته شد.

در ادامه این نشست رمضانی به ارائه آمار فروش نمایشگاه پرداخت و گفت: تا ساعت ۲۱ دیشب مبلغ ۴۵ میلیارد تومان در نمایشگاه حضوری و ۲۵ میلیارد تومان در بخش مجازی به فروش رسید. همچنین مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط غرفه‌های کتابفروشان به فروش رسید.

رمضانی درباره تعداد کتاب‌های فروخته شده گفت: تا پایان روز سوم تعداد ۲۲۰ هزار نسخه و مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در نمایشگاه فروش داشتیم.

بنا بر این گزارش مبالغ اعلام شده در روزهای گذشته فقط مربوط به بخش مجازی بوده است.

قائم مقام نمایشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رابطه با نحوه مدیریت دیوار بحث آزاد در نمایشگاه کتاب گفت: گفت‌وگوی بین مردم درباره مسائل جامعه در بستر نمایشگاه یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانست رخ دهد. با این حال افرادی که نظرات ضدونقیص دارند در کنار این دیوارها با چالش روبرو می‌شوند. برنامه‌ریزی شده مدیریت توسط مدیر بحث انجام شود تا از عوامل کنترل نشده و خشونت‌آمیز جلوگیری کند و بحث‌ها را به سمت مسیر منطقی منطق هدایت کند تا طبق رویکرد فرهنگی نمایشگاه پیش برود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین