|
| کد مطلب: ۱۰۹۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

شایعه‌ای که خواننده‌ سرشناس پاپ ایرانی را حسابی به دردسر انداخت/ من متجاوز نیستم!

«تجاوز «م. خ» خواننده‌ی جوان و مشهور پاپ به دختر ۲۲ ساله». شما هم اگر این خبر را اواخر بهمن ماه سال ۹۵ می‌خواندید حتما دنبال این بودید که بفهمید این «م. خ» مشهور کیست؟ مجید خراطها، اولین گزینه‌ای است که به ذهن شما می‌رسد، حروف اختصاری اسمش همان است، خواننده است، آن هم از نوع پاپ.

شایعه‌ای که خواننده‌ سرشناس پاپ ایرانی را حسابی به دردسر انداخت/ من متجاوز نیستم!
منبع: همشهری |

شما هم احتمالا خیلی زود سراغ  او می‌روید و این اشتباهی است که متاسفانه برخی از خبرنگارها هم  مثل من و شما در دامش افتادند یعنی به سراغ اولین گزینه رفتند و آن وقت ظرف  چند ساعت همه‌ی کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، این خبر را با نام مجید خراطها بازنشر دادند. شایعه بازتاب زیادی داشته، اما خواننده‌ی جوان می‌گوید مثل خیلی دیگر از آدم معروف‌ها، ارتباطات خبری زیادی ندارد تا شایعات را تکذیب کند و تنها به صفحه‌ی اینستاگرامش بسنده کرده است او می‌گوید که خبرگزاری‌هایی که خبر اولیه را با نام اختصاری منتشر کردند حتی حاضر نشدند که توضیحات و تکذیبیه او را منتشر کنند و برای همین خبر گسترش یافت. مجید خراطها رو به روی ما می‌نشیند و کل ماجرای شایعه و پیگیری‌هایش را از سیر تا پیاز برای‌مان تعریف می‌کند.

«م. خ» هستم، ولی... ی.

صبح یکی از روزهای اواخر بهمن ماه سال ۹۵، خبرعجیبی طرفداران موسیقی پاپ را شوکه کرد. در این خبر آمده  بود : «یکی از خوانندگان سرشناس پاپ با عنوان «م. خ» به تبعید و پنج سال محرومیت از هرگونه فعالیت فرهنگی محکوم شده است.»

در ادامه‌ی خبر آمده است که  این فرد به جرم تجاوز دستگیر شده و باید  دوران محکومیت پنج ساله‌ی خودش را بگذراند.

وقتی از واقعیت ماجرا می‌پرسم می‌گوید: «دقیقا ماجرا از صبح همان روزی شروع شد که افراد زیادی با چنین خبری در سایت‌های معتبر و سپس تلگرام و اینستاگرام رو به رو شدند، هر کسی عنوان «م. خ» را در کنار جمله‌ی «خواننده‌ی مشهور پاپ» می‌دید به من شک می‌کرد.

 البته به آن‌ها کمی حق می‌دهم آخر مگر «م. خ» دیگری جز من در فضای موسیقی پاپ با مجوز رسمی فعالیت می‌کند که بخواهد از کار کردن محروم شود؟ بعد از مخابره شدن این خبر که من به آن می‌گویم یک بی‌دقتی خبری، تماس‌هایم زیاد شدند. پس از اولین و دومین تماس فهمیدم چه سوء تفاهم بزرگی پیش آمده و پای آبرویم در میان است. برای همین به صفحه‌ی اینستاگرامم رفتم تا خبر را تکذیب کنم و بگویم آن «م. خ» من نیستم. اما با حمله‌ی مجازی وحشتناکی از سوی برخی از مردم رو به رو شدم.»

او در ادامه می‌گوید: «خبر را اولین بار یک خبرگزاری معتبر منتشر کرد که همه به او اعتماد دارند. از طرفی وقتی اسم خودم را در موتورهای جست و جو سرچ کردم اولین گزینه‌ای که می‌آمد همین خبر «تجاوز خواننده‌ی مشهور پاپ به یک دختر جوان»، بود و برای همین تصمیم گرفتم این یکی را جدی‌تر پیگیری کنم.» 

خانواده‌ام در شوک بودند

روزی که این خبر منتشر شد او به یک سفر کاری رفته بود و اولین کسی که سراغ او را ‌گرفت و نگرانش شد مادرش بود: «از شانس بد، من درست همان روز تهران نبودم و مادرم وقتی این خبر را شنید حالش بد شد، مادر فکر می‌کرد من تبعید شده‌ام و به او نگفته‌ام، وقتی که این ماجرا را شنیدم تنها کاری که توانستم بکنم این بود که از خانواده‌ام بخواهم تا برگشتنم اینترنت خانه را قطع کنند و همه جا بگویند من در سفر هستم و به زودی بر می‌گردم، دوست نداشتم ادامه‌ی این اخبار و توهین‌ها اعضای خانواده‌ام را درگیر کند.»

کنسرت زنده در فضای مجازی

اقدام برای تکذیب این خبر، آن هم فقط در صفحه‌ی شخصی، گویا سوء تفاهمات را برطرف نکرده و هنوز هم این موضوع برای خیلی‌ها تمام نشده است : «من از طرفدارانم تشکر می‌کنم، خیلی از آن‌ها به محض این‌که  مطلع شدند این خبر مربوط به من نمی‌شود متن مرا در فضای مجازی منتشر کردند. راستش در ابتدا نمی‌خواستم تکذیبیه  بنویسم.  

فکر می‌کردم این هم مثل شایعات دیگری است که می‌آید و بعد از چند ساعت تکلیفش مشخص می‌شود، اما هرلحظه، خبر اولیه پررنگ‌ و پررنگ‌تر دیده می‌شد.  

فکر کردم که از منتشر کننده خبر شکایت کنم اما با خودم گفتم که دستگاه قضایی در نهایت به من خواهد گفت هر «م. خ» ‌ای که مجید خراطها نمی‌شود! اما با این حال بالاخره مجبور شدم تکذیبیه را بنویسم، آبرویم داشت بر باد می‌رفت، آبرویم را قطره قطره جمع کرده بودم و دوست نداشتم یکشبه همه چیز را از دست بدهم. علاوه بر متن تکذیبیه حضورم را در اینستاگرام بیشتر کردم تا همه بفهمند آن شخص من نیستم.  

گزینه‌ی لایو استوری اینستاگرامم را هم روشن کردم و هر شب راس ساعت ۱۱ از اتاقم که خیلی‌ها فضای آن را در عکس‌های قبلی اینستاگرامم دیده بودند ویدئوی زنده از خودم منتشر می‌کردم. تصمیم گرفتم  برای مخاطبانم کنسرت زنده در اینستاگرام بگذارم، قبلا تا این حد حضور پررنگی در فضای مجازی نداشتم. اما فکر می‌کنم اینستاگرام بهترین گزینه برای فیصله دادن به این موضوعات است چرا که در این ایام نمی‌توانم آهنگ جدیدی را منتشر کنم و کنسرت بگذارم تا مردم بفهمند ممنوع‌الکار نشده‌ام. تشابه اسمی آن هم با حروف اختصاری داشت کار دستم می‌داد.»

«م. خ» اصلی، چندان معروف نیست!

مجید خراطها بعد از چند روز دنبال آقای «م. خ» اصلی رفت تا او را پیدا کند، اما «م. خ» مذکور مدیر برنامه‌ی یکی از خوانندگان زیر زمینی است که نه شهرتی دارد و نه کسی تا به حال اسمش را شنیده است: «جمله‌ی خواننده‌ی مشهور پاپ مرا وادار کرد دنبال آقای «م. خ» بروم و او را بشناسم.  

گشتم و در فضای موسیقی زیرزمینی با چندین «م. خ» رو به رو شدم، در نهایت فهمیدم که او خواننده‌ای است که اتفاقا به تازگی هم فعالیت خودش را شروع کرده و اصلا معروف نیست. این فرد مجوز فعالیت ندارد که بخواهد از فعالیت هنری محروم شود! نمی‌دانم چرا از او در خبرگزاری‌های مختلف به عنوان یک خواننده‌ی مشهور پاپ یاد کرده‌اند.  

شاید این جزو شیطنت‌های خبری باشد یا شاید هم اشتباه خبرنگار بوده، با آن‌که من هم موافق نیستم که اسم و مشخصات کامل یک متهم ذکر شود اما این خبر داشت زندگی مرا نابود می‌کرد.»

نه معتادم نه خودکشی کرده‌ام!

البته این اولین شایعه‌ای نیست که در مورد مجید خراطها منتشر شده است اما وحشتناک‌ترین آن‌هاست.

 از آقای خواننده می‌پرسم قبل‌تر هم شایعه‌های دیگری درباره‌ات نقل شده است؟ : «شایعه‌های چندان مهمی نبوده است و بیشتر خنده دار بودند، مثلا این‌که  همسرم را کشته ام، خودکشی کرده‌ام یا معتاد هستم، ‌اما شکرخدا نه معتادم، نه خودکشی کرده ام و نه این‌که  همسرم را به قتل رسانده‌ام.  

چند باری هم شنیدم که می‌گویند سرطان دارم. این خبر هم شایعه است، اما تمام این اخبار همیشه از جانب منابع غیرموثق و کانال‌های تلگرامی مخصوص سرگرمی یا افراد بی هویت پخش شده است و انسان عاقل وقتی این خبرها را می‌شنود باور نمی‌کند، برای همین لازم نمی‌دیدم تکذیب کنم. شاید تکذیب این شایعات به پر رنگ دیده شدن آن ها هم دامن می زد به هر حال جسته و گریخته به هرکسی که سئوال می‌کرد می‌گفتم تمام این‌ها شایعه‌ای بیش نیست. اما این بار موضوع کاملا فرق می‌کرد.

همکارانی که نبودند

«من برای آبروی آدم‌ها ارزش زیادی قائلم و توقع داشتم بعد از این همه جنجال، خبرگزاری‌های مذکور لااقل خبرشان را اصلاح کنند و بنویسند آن شخص من نیستم اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و این خیلی خطرناک است چون فردا ممکن است چنین ماجرایی تکرار شود و مشخصات اختصاری یک متهم به فرد دیگری شبیه باشد و او مثل من با مشکل روبه‌رو شود.»

خراطها البته کمی هم از همکارانش دلخور است و می‌گوید که کاش آن‌ها هم کمی برای حل این ماجرا به او کمک می‌کردند: «متاسفانه هیچ یک از همکاران تلاشی برای رفع این سوء تفاهمات نکردند حتی کسانی که مرا می‌شناختند. با این همه من به خودم می‌گویم احتمالا هنرمندان هنوز این خبر را نشنیده یا به آن توجهی نکرده‌اند. با این حال این اتفاق انرژی مضاعفی به من داد تا با قدرت و سرعت و دقت بیشتری به کارم ادامه بدهم. از این به بعد می خواهم بیشتر از گذشته پیشرفت کنم تا به همکارانم بگویم برای اینکه پیشرفت کنند نیازی به حذف من نیست.»

شایعه‌ای که خواننده‌ سرشناس پاپ ایرانی را حسابی به دردسر انداخت | من متجاوز نیستم!

ماجرای تکذیبیه روی اینستاگرام

پست‌های قبلی مجید خراطها را که در فضای مجازی بررسی می‌کنم متوجه می‌شوم که تا قبل از انتشار این خبر، توهین یا جمله‌ی ناشایستی از سوی خوانندگان در کامنت‌ها نوشته نشده اما از آن روز به بعد زیر تمام عکس‌های او فحش و ناسزا را می‌شود خواند : «تا به حال در فضای مجازی کسی به من فحاشی نکرده بود، دلیلش هم این است که من به دور از هر جنجال و حاشیه‌ای به کار خودم مشغول بودم اما آن روز هر چه در این سال‌ها رشته بودم انگار داشت پنبه می‌شد برای همین تکذیبیه‌ای نوشتم و روی اینستاگرامم گذاشتم. برخی از خبرگزاری‌هایی که این خبر را منتشر کرده بودند تکذیبیه‌ی مرا هم کنارش گذاشتند اما نمی‌دانم چرا باز هم تغییر زیادی ایجاد نشد. این اتفاق اطرافیانم را هم تحت تاثیر قرار داده. هنوز هم هر کسی به من زنگ می‌زند صدایم را که می‌شنود می‌گوید: «خدا را شکر آن «م. خ» تو نبودی.»

ارسال نظر

پربازدیدترین