|
| کد مطلب: ۱۰۹۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

اهدای "جایزه نوبل ایرانی" به ۶۱ نخبه علمی

همزمان با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، به ۶۱ نخبه علمی و مخترع در حوزه‌های مختلف و شرکت‌های دانش بنیان، جایزه ویژه البرز معروف به «جایزه نوبل ایرانی» اعطا می‌شود.

اهدای "جایزه نوبل ایرانی" به ۶۱ نخبه علمی
منبع: ایرنا |

نشست خبری بنیاد فرهنگی البرز امروز سه شنبه به مناسبت شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، ‌با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این بنیاد برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در این نشست با گرامیداشت روز معلم و زنده نگه داشتن یاد و خاطر مرحوم حسینعلی البرز بنیان‌گذار این مجموعه فرهنگی گفت: در آیین تجلیل از نخبگان علمی، مخترعان، طلاب، دانشجویان و شرکت های دانش بنیان برتر کشور ۶ میلیارد تومان جایزه نقدی به نفرات و شرکت های برتر اعطا می شود.

حیدر ارشدی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس بنیاد فرهنگی البرز تاکنون از هیچگونه حمایت مالی دولتی و غیره استفاده نکرده اند، اظهار داشت: این در حالی است که طی این مدت ۶ هزار نخبه علمی کشور مورد تشویق قرار گرفته اند.

وی افزود: این بنیاد همچنین در بخش های حمایت های انسان دوستانه از قبیل کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان، خرید تجهیزات بیمارستانی، ساخت آب انبار و چاه و غیره برای مناطق دور افتاده و غیره در داخل و خارج کشور فعالیت های خوبی از خود نشان داده است.

ارشدی با بیان اینکه جایزه البرز به تمامی کسانی که در عرصه توسعه و ائتلای علمی کشور تلاش می کنند تعلق خواهد گرفت، اظهار داشت: آیین های تجلیل از نخبگان علمی و دانش آموزان کشور هر ساله در نیمه اردیبهشت و نیمه آبان ماه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه همچنین به بیش از سه هزار دانشجو وام های گوناگون ارائه شده است، بیان داشت: افزودن بخش معرفی و انتخاب دانشمند جوان در آیین تجلیل از نخبگان برتر این بنیاد از اتفاقات خیر و پر برکت است که برای نخستین بار در چارچوب این رویداد برگزار می شود.

به گفته وی، ‌جوایز نقدی امسال در مقایسه با سال گذشته دارای ۶۰ درصد افزایش بوده و به ترتیب جوایز نقدی در قالب ۳۳۰، ۲۰۰، ۱۱۰ و ۷۵ میلیون تومان به همراه لوح، تندیس و تقدیرنامه به برگزیدگان اعطا می شود.

در ادامه این نشست از پوستر و تندیس شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز و مراسم تجلیل از نخبگان علمی کشور رونمایی شد.

بنیاد فرهنگی البرز با هدف توسعه همه جانبه علمی کشور تاسیس شد

بنیاد فرهنگی البرز وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده است. هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، تأسیس و وقف گردید. این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. جالب اینکه تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی هستند. فعالیت حمایتی و تشویقی بنیاد فرهنگی البرز طی سالهای اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین