|
| کد مطلب: ۱۰۹۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

برپایی نمایشگاه خیریه نقاشی کودکان و نوجوانان در «محک»

شانزدهمین نمایشگاه نقاشی خیریه هنرجویان کودک و نوجوان با عنوان «در امتداد خیال» در مؤسسه خیریه محک برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه خیریه نقاشی کودکان و نوجوانان در «محک»
منبع: ایرنا |

از روابط عمومی این نمایشگاه، «در امتداد خیال» حاصل تلاش سالانه هنرجویان تارا بهبهانی نقاش و مدرس دانشگاه است که شانزدهمین دوره این نمایشگاه در قالب ۵۱ اثر از ۵۱ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۸ سال با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در مؤسسه خیریه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. هنرمندان کودک و نوجوان تخیلات زیبای خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام مهربانی و همدلی، با دوستان هم‌سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده‌اند.

بهبهانی درباره نمایشگاه در امتداد خیال گفت: همه ما از کودکی خیال‌پردازی و دنیاهای پر از رنگ و نور را برای خودمان تصور کرده‌ایم. رویاها و آرزوهای ما در تمام بخش‌های مختلف زندگی، با روح و جان ما همراه بوده‌اند و برای رسیدن و تحقق آنها سعی کرده‌ایم. حال باید ببینیم که خیالات یک کودک مبتلا به سرطان چه چیزی را جست و جو می‌کند. آیا تعریف او از زندگی با خیال‌پردازی‌هایش یکی است؟ قطعا مهمترین نقطه‌ای که او در خیالش می‌پروراند، بلند شدن از تخت بیماری و شکست سرطان باشد؛ او در مرحله بعدی خیالات شیرین و نورانی‌اش را متصور می‌شود.

وی افزود: نقاشان کودک و نوجوان ما هم خیالات پر از نور و زیباییشان را تقدیم به دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود کرده‌اند و برایشان آرزویی جز سلامتی و پیروزی بر بیماریشان ندارند و امیدوارند با تحقق آرزوها و خیالاتشان دنیای زیبا و عاری از بیماری و رنج و درد داشته باشیم. امیدواریم شما هم در امتداد خیالات نقاشان ما همراهمان باشید.

بهبهانی با بیان اینکه این شانزدهمین سال است که نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کند، اظهارداشت: انگیزه برای برپایی این نمایشگاه در این ۱۶ سال با توجه به عکس‌العمل‌ها و برخورد کودکان پس از هر نمایشگاه در فعالیت‌های انسان‌دوستانه و کمک به دوستانشان است. این نمایشگاه تلنگری در ذهن و فکر آنهاست که با همدلی و خلق یک اثر هنری چه تأثیر بزرگی می‌توان بر روح و روان خود و دیگران بر جای گذاشت.

نمایشگاه در امتداد خیال پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ در موسسه محک، یادمان میترا سادات میرباقری در انتهای اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، بلوار شهید مژدی (اوشان)، خیابان پروفسور وثوق، بلوار محک، ابتدای بن بست نقشینه افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان این موسسه می‌شود.

تارا بهبهانی نقاش و پژوهشگر هنر ۲۱ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. بیش از ۷۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در این سال‌ها در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، جوایز متعددی در خارج از کشور گرفته است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین