|
| کد مطلب: ۱۰۹۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت + عکس

از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در میدانگاه سعدی تهران رونمایی شد.

رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت + عکس
منبع: ایسنا |

صبح امروز (دوشنبه) مراسم رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در میدانگاه سعدی برگزار شد. 

در این مراسم محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، غلامعلی حداد عادل (رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، مهدی چمران (ریاست شورای اسلامی شهر تهران) و جمع دیگری مسئولان شهری حضور داشتند. 

این مجسمه برنزی از شاعر فارسی‌زبان، سعدی شیرازی ساخته شده است و سازنده آن دهقان محمدی هنرمند مجسمه‌ساز است. 

در مراسم رونمایی از این مجسمه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت و اظهار کرد: این هفته به نام هفته بزرگداشت سعدی بود که برنامه‌های خوبی به این مناسبت برگزار شد. 

وی گفت: امروز نیز با مساعدت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شورای شهر تهران توانستیم این تندیس را در این میدانگاه جدید بهره‌برداری کنیم.

وزیر ارشاد اسلامی تاکید کرد: گام بعدی پرده‌برداری و رونمایی از مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک خواهد بود. او نیز از مفاخر بزرگ ایران زمین است. 

وی افزود: این رویکرد در حال تقویت است. ان‌شاءالله در تهران و سایر مناطق کشور توجه جدی به احیای نام مفاخر بزرگ خواهیم داشت که بحثی هویتی، ملی و تمدنی است.

در ادامه غلامعلی حداد عادل نیز با حضور در جمع خبرنگاران در باب گلستان سعدی گفت: سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی است و از سال ۶۵۶ هجری قمری که گلستان تالیف کرده هر کس در ایران و جهان فارسی آموخته شاگرد سعدی است. 

وی افزود: بنیادی که وظیفه آموزش و گسترش زبان فارسی را در جهان بر عهده دارد به نام بنیاد سعدی نامیده شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین