|
| کد مطلب: ۱۰۸۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران:

کُشتی ایران خاصیت جذب گردشگر دارد/کشتی‌گیران خارجی از زیبایی‌های ایران شگفت‌زده می‌شوند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصت بی‌نظیر برای جذب گردشگر است، در کشور ما فوتبال، کشتی و والیبال از این خاصیت و ظرفیت برخوردار هستند.

کُشتی ایران خاصیت جذب گردشگر دارد/کشتی‌گیران خارجی از زیبایی‌های ایران شگفت‌زده می‌شوند
منبع: ایرنا |

حسن رنگرز درباره ظرفیت‌های توسعه گردشگری ورزشی در ایران اظهار داشت: برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصت بی‌نظیر برای جذب گردشگر است، در کشور ما فوتبال، کشتی و والیبال از این خاصیت و ظرفیت برخوردار هستند، کشور ما در کنار گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی و فرهنگی و گردشگری درمانی، ظرفیت ارزشمندی برای توسعه گردشگری ورزشی هم دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: بسیاری از استان‌های ما دارای برخی ورزش‌ها و اماکن ورزشی و همچنین نعمت های طبیعی مانند رودخانه، کویر، جنگل و کوه و حتی اماکنی مانند پیست‌ (محوطه) های اسکی هستند که فرصت طلایی برای توسعه گردشگری ورزشی است، البته اگر به شکلی صحیح برنامه‌ریزی شود، می‌تواند منابع مهمی برای ارزآوری کشور باشد.

توسعه گردشگری ورزشی نیازمند برنامه،تبلیغ هوشمندانه و هدفمند معرفی ظرفیت‌های ایران و بازاریابی اصولی استوی تصریح کرد: توسعه گردشگری ورزشی الزامات و ضرورت‌هایی را می‌طلبد که مهمترین آن زیرساختی و زیربنایی است و پس از آن نیازمند برنامه و نرم‌افزار جذب گردشگر مانند تبلیغ هوشمندانه و هدفمند معرفی ظرفیت‌های ایران و بازاریابی اصولی در گردشگری ورزشی است. دریافت روادید باید تسهیل شود اگر موانعی هم وجود دارد باید رفع شود. اگر قرار است از گردشگری ورزشی درآمد داشته باشیم باید یک ساختار مستقل و متمرکز و کارآمد داشته باشد، که بتواند سیاست‌گذاری و مسائل آن را پیگیری کند.

رنگرز افزود: جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ سال گذشته در همسایگی ما برگزار شد، قطری‌ها از این رویداد منافع کلان مادی در کوتاه‌مدت به دست آوردند و در بلندمدت هم خواهیم دید که جام جهانی فوتبال برای قطری‌ها چه مواهبی به همراه داشته است، ما هم باید چنین افق‌هایی را برای ورزش و جذب گردشگر طراحی کنیم.

کشتی ظرفیتی ارزشمند برای توسعه گردشگری ورزشی

رنگرز گفت: کشتی ورزش ملی و سنتی و فرهنگی ما ایرانیان است، همه جهان در کنار فرش و زعفران و صنایع‌دستی و آثار تاریخی، ایران را به کشتی و کشتی‌گیران آن می‌شناسند، این یک ظرفیت ارزشمند برای توسعه گردشگری ورزشی برای ایران است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: توسعه گردشگری ورزشی از عناوین مهم در مدیریت و آموزش است، بسیاری از کارشناسان در این حوزه و موضوع در مقطع دکتری تحصیل و حتی کار پژوهشی می‌کنند. بسیاری از دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی برای موضوع گردشگری و ورزش هم ساختار ایجاد کرده‌اند و هم برنامه های مدون دارند.

کشتی‌گیران خارجی از زیبایی‌های ایران شگفت‌زده می‌شوند

رنگرز درباره نظر مربیان و کشتی‌گیران خارجی درباره ایران گفت: متاسفانه بر اساس تبلیغات منفی ضد ایرانی که در جهان شده، ذهنیت و تصور منفی به غلط درباره ایران شکل گرفته است، رسانه‌هایی جهت‌دار، ایران را کشوری عقب‌مانده از توسعه معرفی کرده‌اند، حرف‌های عجیب و غریبی درباره ایران زده‌اند، اما همین که کشتی‌گیران خارجی به ایران می‌آیند به شدت تحت تاثیر جاذبه‌های فرهنگی ایران و مردم ایران قرار می‌گیرند.

فرهنگ والای مردم ایران در همه‌جای دنیا زبان‌زد است و ثابت می‌کند این همه تبلیغات ضدایرانی، دروغ استوی خاطرنشان کرد: هر دوره مسابقاتی که برگزار می‌شود و مربیان و کشتی‌گیران خارجی به تهران می‌آیند، بزرگراه‌ها و پارک‌ها و بوستان‌ها و مبلمان شهری تهران را می‌بینند، شگفت‌زده می‌شوند، باور نمی‌کنند تهران این چنین زیبا باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: جردن باروز (Jordan Burroughs) کشتی‌گیر مطرح آمریکایی چندین بار به تهران آمد، با اینکه در مسابقه با کشتی‌گیران ما پیروز میدان شده بود، اما مردم ما عجیب، او و کشتی‌های زیبا و توانمندی‌های فنی‌اش را تشویق می‌کردند؛‌ هنوز هم گه‌گاه فیلم‌های آن مسابقات و تشویق مردم ایران را منتشر می‌کند، این فرهنگ والای مردم ایران است که در همه‌جای دنیا زبان‌زد است و ثابت می‌کند این همه تبلیغات ضدایرانی، دروغ است.

 کشتی سنتی با چوخه از ورزش‌های پرطرفدار در خراسان شمالی است که در سال ۱۳۸۷ به عنوان میراث معنوی به شماره ۳۰ در فهرست آثار ملی میراث ناملموس ثبت شده است.

چوخه واژه‌ای کردی و نام لباسی است که کشتی‌گیران این رشته به تن می کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفیدرنگی محکم می کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم الایام در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.

کشتی با چوخه سنتی را به نوعی می‌توان مادر تمام رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، جودو و کوراش دانست زیرا اکثر فنون آن شبیه آنها است و بتدریج به کشتی‌های دیگر نیز رسوخ پیدا کرده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین