|
| کد مطلب: ۱۰۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

کلات خراسان رضوی ۲۰ روستای هدف گردشگری دارد

فرماندار کلات گفت: این شهرستان خراسان رضوی ۲۰ روستای مقصد گردشگری دارد که می‌توان با تغییراتی این مکان‌ها را به واحد گردشگری و بوم‌گردی تبدیل کرد.

کلات خراسان رضوی ۲۰ روستای هدف گردشگری دارد

علی صلاحی روز پنجشنبه افزود: علاوه بر اینکه به دنبال سرمایه گذار برای ساخت هتل و اقامتگاه های گردشگری در کلات هستیم، پیگیر فعال کردن ظرفیت بوم گردی ها نیز هستیم.کلات خراسان رضوی ۲۰ روستای هدف گردشگری دارد

وی گفت: بوم گردی این نیست که کار خارق العاده ای در مناطق گردشگری و روستاهای هدف انجام شود، بلکه می توان با ایجاد تغییراتی اندک در طراحی خانه های روستایی؛ این مکان ها را به فضایی مناسب برای خانواده هایی تبدیل کرد که از راه دور برای دیدن این شهرستان می آیند.

فرماندار کلات گفت: ما در قالب یک شبکه زنجیره ای از این مکانهای روستایی و افراد حمایت کرده و با تشکیل یک تیم با مدیریت خود روستاییان، از آنها حمایت می کنیم.

صلاحی افزود: این شبکه باید بتواند زیرساخت ارتباطی لازم را با راهنمای تورهای گردشگری، هتل ها و بخش های درگیر با موضوع گردشگری ایجاد کند.

او گفت: البته به افراد واجد شرایط، که خواستار راه اندازی کسب و کاری در حوزه بوم‌گردی و گردشگری هستند، تسهیلاتی نیز اعطا خواهد شد.

بر اساس اعلام خانه بهداشت، شهرستان مرزی کلات ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد که البته در فصول کشاورزی جمعیت ساکن شهرستان از ۵۰ هزار نفر نیز فراتر می رود.

شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین و ۶۸ روستا است.

حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه به دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین