|
| کد مطلب: ۱۰۷۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

فیلمهای غم‌ انگیزی که بر اساس داستان‌ های واقعی ساخته شده‌ اند

آثاری که داستان‌ آن‌ها از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده‌اند، گاهی آن‌قدر فضای غمگینی دارند که تماشای‌شان قلب هر بیننده‌ای را می‌فشارد.

فیلمهای غم‌ انگیزی که بر اساس داستان‌ های واقعی ساخته شده‌ اند

بسیاری از فیلم‌ها حس ترحم و اندوه شدیدی ایجاد می‌کنند اما اغلب تاثیرگذارترین‌شان آن‌هایی هستند که می‌دانیم بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند. دانستن اینکه آنچه در حال تماشایش هستید درد و رنج واقعی یک نفر است، حسی ایجاد می‌کند که ضربه‌ای کاری به مخاطب می‌زند؛ چیزی شبیه هم‌ذات‌پنداری.

حتی با این وجود که همه‌ی ما اگاهیم وقایع این فیلم‌ها برای نمایش در سینما کاملا دراماتیزه می‌شوند و اغلب شخصیت‌ها ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسندگان هستند، باز هم با آن‌ها همراه می‌شویم و به خاطر آنچه که هستند دوست‌شان داریم. به خصوص که اگر سرانجام خوبی داشته باشند، توانایی التیام بخشیدن و کمک به بیننده برای گذر از کشمکش‌های شخصی‌اش را دارند. این خیلی خوب است که بدانید درد و رنج فقط در زندگی شما وجود ندارد و در گذر از سختی‌ها تنها نیستید. کمی خودخواهانه است، اما در مواردی این موضوع حتی باعث دلگرمی و شجاعت‌تان برای مبارزه می‌شود.

در ادامه ۱۰ فیلم شگفت‌انگیز را به شما معرفی می‌کنیم که از لحاظ احساسی حسابی درگیرکننده و اثرگذار هستند، و همچنین بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند.

۱۰. زنده (Alive)

۹. بچه‌ی جایگزین (Changeling)

۸. فهرست شیندلر (Schindler’s List)

۷. ایستگاه فروتویل (Fruitvale Station)

۶. شجاع‌دل (Braveheart)

۵. پرچم‌های پدران ما (The Flags Of Our Fathers)

۴. نامه‌هایی از ایوو جیما (Letters From Iwo Jima)

۳. تایتانیک (Titanic)

۲. یونایتد ۹۳ (United 93)

۱. ۱۲ سال بردگی (Years a Slave 12)

ارسال نظر

پربازدیدترین