|
| کد مطلب: ۱۰۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

با تماشای این فیلم ها دوباره دوران نوجوانی را تجربه کنید

حتی اگر از دبیرستان متنفر بوده باشیم چیزی مرتبط با ذات فیلم دبیرستانی وجود دارد که ما را به سمت آن می‌کشد: تجربه‌ی نوستالژیک دنیایی که درون آن بوده‌ایم.

با تماشای این فیلم ها دوباره دوران نوجوانی را تجربه کنید

همه‌ی ما با روابط اجتماعی، کلیشه‌ها و دردسرهای کوچک آن دوران که در آن لحظات بزرگترین مشکلات دنیا که به نظر می‌رسند، آشناییم. شاید زندگی دبیرستانی هرکدام از ما با آنچه روی صفحه نمایش دیده می‌شود تفاوت‌های زیادی داشته باشد، مخصوصا با وجود هنرپیشه‌های جوان در نقش نوجوانان دبیرستانی که بسیار برازنده‌اند و روی صورت‌هایشان خبری از جوش نیس، اما این فیلم‌ها به هرحال ما را به حال و هوای آن دوران از زندگیمان بازمی‌گردانند.

تعداد فیلم‌های دبیرستانی کم نیست، زیرا حالت‌های احساسی و فشارهای خاص دوران انتقال از کودکی به بزرگسالی پتانسیل داستان‌گویی نامحدودی دارد. بهترین‌های فیلم دبیرستانی در راستای داستان، ژانرهای مختلفی را با هم ترکیب می‌کنند، اما همیشه در نهایت به چالش‌های خاص و در عین حال جهانی می‌رسند که نوجوانان با آن روبرو هستند. شاید به دلیل نقص‌های قهرمانان این فیلم‌هاست که تقریباً همیشه به راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

جان هیوز به لطف کارهای خلاقانه‌‌اش در دهه ۸۰ برای به تصویر کشیدن دقیق این سال‌های مهم زندگی هر فرد، فیلمسازی است که بیشترین ارتباط را با فیلم‌های دبیرستانی دارد. هیوز با جدی گرفتن ترس‌ها و خواسته‌های شخصیت‌هایش حس همدردی بینندگان را برمی‌انگیزد و فیلم‌های او باعث معرفی بسیاری از ستاره‌های جوان به سینما شده است. موفقیت‌های این ژانر در سال‌های اخیر با فیلم‌هایی  مانند «خرخون» (Booksmart)، «آستانه‌ی هفده سالگی» (The Edge of Seventeen) و «نفرتی که می‌کاری» (The Hate U Give) مجددا تکرار شده است.

در ادامه چند عنوان از بهترین‌های این ژانر را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید برای تازه شدن خاطرات دوران دبیرستان آن‌ها را تماشا کنید.

۱. شورش بی‌دلیل (Rebel Without a Cause)

۲. کری (Carrie)

۳. هرچی خواستی بگو… (Say Anything…)

۴. مرخصی فریس بولر (Ferris Bueller’s Day Off)

۵. بی‌سرنخ (Clueless)

۶. ۱۰ چیز درباره تو که ازشان متنفرم (۱۰ Things I Hate About You)

۷. دانی دارکو (Donnie Darko)

۸. آجر (Brick)

۹. خیلی بد (Superbad)

۱۰. مثل آب خوردن (Easy A)

۱۱. مزایای منزوی بودن (Perks of Being a Wallflower)

۱۲. اکنون شگفت‌انگیز (The Spectacular Now)

۱۳. من و ارل و دختر در حال مرگ (Me and Earl and the Dying Girl)

۱۴. آستانه هفده‌سالگی (The Edge of Seventeen)

۱۵. لیدی برد (Lady Bird)

۱۶. خرخون (Booksmart)

ارسال نظر

پربازدیدترین