|
| کد مطلب: ۱۰۰۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

سریال محمدعلی کلی ساخته می شود

یک سریال تلویزیونی درباره محمدعلی کلی به تهیه‌کنندگی مورگان فریمن در دست ساخت است.

سریال محمدعلی کلی ساخته می شود
منبع: خبر آنلاین |

بر مبنای زندگی و مبارزات محمد علی کلی اسطوره بوکس جهان یک مجموعه تلویزیونی ۸ قسمتی ساخته می‌شود.

این سریال را پیکاک با حضور رگی-جین پیج، مورگان فریمن و کوین ویلموت می‌سازد.

عنوان این سریال «عالی: ۸ مبارزه» و درامی نوشته ویلموت نویسنده برنده اسکار است که با اقتباس از بیوگرافی محمدعلی کلی با عنوان «علی: یک زندگی» نوشته جاناتان ایگ که سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نوشته می‌شود. پیج و فریمن هر دو به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه حضور دارند.

در توضیح رسمی سریال گفته شده ۸ مقطع متمایز و تعیین کننده زندگی محمدعلی در آن تصویر می‌شود در حالی که مبارزه واقعی خارج از رینگ و در قلب و ذهن یکی از ماندگارترین چهره‌های قرن بیستم در جریان است.

این سریال در پنجاه و دومین سالگرد نبرد به‌یادماندنی محمد علی و جو فریزر که از آن به عنوان نبرد قرن یاد می‌شود، ساخته می‌شود.

پیج بازیگر ۳۴ ساله بازیگر سریال موفق «بریجرتون» نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ و بازیگر فیلم اکشن «مرد خاکستری» و فیلم اقتباسی هنوز اکران نشده «دانجون‌ها و اژدهاها: افتخار در میان دزدها» است و هنوز روشن نیست که آیا وی قرار است در نقش محمدعلی جلوی دوربین هم برود یا خیر.

فریمن هم که بازیگر فیلم‌هایی مانند «عزیز میلیون دلاری» و «رستگاری در شاوشنگ» و بازیگر برنده اسکار است، با حضور به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه‌هایی مانند «خانم وزیر» و «محکوم» در این جایگاه هم مطرح شده است.

ویلموت سال ۲۰۱۹ برای فیلم «بلک‌ک‌کلنزمن» یا «کوکلاکس کلان سیاه» برنده اسکار فیلمنامه اقتباسی شد. وی نویسنده «شی-راق» و «بیست و چهارمین» هم بوده است.

زندگی محمد علی بارها دستمایه ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شده که مهم‌ترین‌شان سال ۲۰۱۱ با عنوان «علی» با بازی ویل اسمیت است که توسط مایکل مان ساخته شد و اسمیت برای بازی در آن اولین نامزدی اسکارش را دریافت کرد.

مستندی در سال ۱۹۹۶ با عنوان «وقتی ما سلطان بودیم» درباره مبارزه نماین سال ۱۹۷۴ کلی در برابر جورج فریمن نیز جایزه اسکار بهترین مستند را دریافت کرد.

مستند سال ۲۰۰۳ با عنوان «آخرین راوند:چوولاو در برابر علی» درباره مبارزه سال ۱۹۶۶ کلی با جورج چووالو و ««محاکمه محمد علی» مستند سال ۲۰۱۳ درباره امتناع این بوکسور برای ورود به جنگ ویتنام هم از دیگر مستندهای مطرح است که فیلمی تلویزیونی در سال ۲۰۱۳ با عنوان «بزرگ‌ترین مبارزه علی» برمبنای آن ساخته شد.

آنتوان فوکوا نیز مستندی در سال ۲۰۱۹ با عنوان «آنچه اسم من است: محمد علی» در قالب یک مستند ۸ ساعته ۴ قسمتی ساخت که سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد.

محمدعلی کلی که ابتدا نامش کاسیوس کلی بود در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۵۶ برد و ۵ باخت در رینگ بوکس ثبت کرد. وی سال ۱۹۶۱ مسلمان شد و از ۱۲ سالگی در رینگ بوکس بود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین