|
| کد مطلب: ۹۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

انسیه خزعلی: زنان زندانی، همزمان با «روز زن»، آزاد می‌شوند / باید به جرم «خبرنگار مجرم»، رسیدگی شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره بازداشت دو نفر به عنوان خبرنگار، اظهار داشت: اگر خبرنگار جرمی مرتکب شود، چون خبرنگار است، دارای مصونیت است؟ اگر به عنوان مجرم گرفته شده، باید به جرم او رسیدگی شود.

انسیه خزعلی: زنان زندانی، همزمان با «روز زن»، آزاد می‌شوند / باید به جرم «خبرنگار مجرم»، رسیدگی شود
منبع: تسنیم |

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، از برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «بانوی ایرانی» خبر داد و گفت: این جشنواره یکی از برنامه‌های ما برای روز زن است که در آن، از منتخبین تقدیر خواهد شد.

خزعلی درباره مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه در جریانات اخیر استفاده‌های ابزاری بسیاری از زن صورت گرفت و تلاش شد با کشته‌سازی‌ها اینگونه به جهان القا شود و وجهه خوبی از زنان ایران نشان داده نشد. وی تصریح کرد: آزادسازی زنان زندانی و رسیدگی به خانواده زنان زندانی از جمله برنامه‌های ما برای روز زن خواهد بود.

معاون زنان رئیس جمهور در رابطه با وظیفه رسانه‌های داخلی در رابطه با بازنمایی شخصیت بانوان در ایران در رسانه‌های خارجی گفت: متأسفانه در اغتشاشات اخیر شاهد استفاده ابزاری از زنان بودیم و به طور غیرواقعی با کشته‌سازی، اینگونه به جهان القا شد که چهره بانوان ایرانی را خدشه‌دار کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حرکاتی که زنان ما طی چهار دهه اخیر انجام داده‌اند بسیار چشمگیر است که ما این را به گوش جهانیان برسانیم. بیش از ۳۰ درصد زنان در هیئت علمی دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند که این اتفاق در قبل از انقلاب کمتر از ۲ درصد بود.

خزعلی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره بازداشت دو نفر به عنوان خبرنگار، اظهار داشت: اگر خبرنگار جرمی مرتکب شود، چون خبرنگار است، دارای مصونیت است؟ اگر به عنوان مجرم گرفته شده، باید به جرم او رسیدگی شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص دستور اخیر دادستان کل کشور به پلیس برای برخورد با بی‌حجابی تصریح کرد: در این حوزه متصدیان باید نظر دهند و در حیطه اختیار ما نیست. حتماً با سردار رادان نشست‌هایی خواهیم داشت و دیدگاه‌ها را منتقل خواهیم کرد.

وی همچنین حجاب را مسئله‌ای فرهنگی و اجتماعی تعبیر کرد و گفت: لازم است نگاه‌های خود را با شاخص‌های مقام معظم رهبری تنظیم کنیم و از دوقطبی‌سازی پرهیز شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین