|
| کد مطلب: ۹۳۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

نکاتی درباره پناهندگی برادر رییس صدا و سیما به آمریکا

اگر فردی متقاضی استخدام یا شاغل در صدا وسیما باشد و خبر مشابهی رسد آیا تأثیری در استخدام یا ادامۀ اشتغال او دارد یا نه. اگر دارد چرا تبعیض و اگر ندارد چرا دربارۀ اقوام خارج‌نشین پرس و‌جو می‌کنند؟

نکاتی درباره پناهندگی برادر رییس صدا و سیما به آمریکا
منبع: عصر ایران |

 نشریه آمریکایی تایم از پناهنده شدن میثم جبلی برادر پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آمریکا خبر داده و برخی رسانه‌های داخلی از جمله همشهری‌آنلاین نیز این خبر را منتشر کرده‌اند. بر اساس این گزارش او گفته بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن برادرزاده‌اش، چنین تصمیمی گرفته و در همین مصاحبه گفته «همه خانواده‌اش را دوست دارد به جز پیمان برادرش را».

به بهانۀ این خبر چند نکته را می‌توان یادآور شد:

1. سه سال قبل و بعد از سرنگونی هواپیما اعلام شد نام یکی از قربانیان محمد امین جبلی دانشجوی 29 سالۀ رشته پزشکی در دانشگاه تورنتوی کانادا - فرزند دکتر محمد جبلی متخصص قلب -  است و تصویری هم از حضور پیمان جبلی که در آن زمان معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما بود در مراسم منتشر شد. مصاحبه‌ای هم به نقل از پدر محمد امین انتشار یافت که در آن گفته بود پسرم عزادار سردار سلیمانی بود. با این اوصاف پدر محمد امین جبلی به لحاظ فکری مانند پیمان است و تصمیم برادر دیگر تفاوت او را نشان می‌دهد و این در حالی است که برخی از پناهندگی دو برادر (‌میثم و یک برادر دیگر -غیر از پدر محمد امین-) خبر داده‌اند ولی آنچه تأیید شده میثم جبلی است.

752770_761

2. اگر به جای برادر رییس صدا و سیما مثلا برادر یک شخصیت غیر‌اصول‌گرا چنین کرده بود این خبر چگونه در همین صدا وسیمای تحت ریاست آقای جبلی انعکاس می‌یافت؟ آیا حالا این موضوع هم سوژۀ طنز سیاسی برنامۀ «پاورقی» شبکه دو خواهد شد یا آقای وحید جلیلی به احترام برادرشان سعید جلیلی که قبل از دیگران در خانه دکتر محمد جبلی حاضر شد از برنامه سازان پاورقی که همکاران سابق و در واقع دست‌پروردگان او در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌ انقلاب (‌انشعابی از حوزه هنری و اهل حسینیه هنر)‌اند خواهد خواست این قضیه را مسکوت بگذارند و سوژه نکنند.

752771_219

3. سه سال پیش البته آقای پیمان جبلی رییس صدا و سیما نبود  تا مسؤول کتمان حقیقت دربارۀ سرنگونی هواپیما و پخش مصاحبه‌های آبروبر از جنس سخنان آن کاپیتان شناخته شود. از این رو مشخص نیست چرا برادر از برادر کینه به دل راه داده است؟ آیا به خاطر پیوندهای او و نقش کلیدی اودر ساختار سیاسی است یا موضع گیری های صدا و سیما در سالگرد؟

4. اگر پیمان جبلی بخواهد سال 1404 کاندیدای ریاست جمهوری شود آیا این موضوع در تعیین صلاحیت او تأثیر خواهد گذاشت؟ یا برادر با فرزند تفاوت دارد. ولو فرزند تابع همسر و در حال تحصیل بوده باشد.

5. نکتۀ اصلی اما این است: اگر فردی متقاضی استخدام در صدا وسیما یا شاغل در بخش حساس این سازمان باشد و در این میان خبر رسد که برادر او به آمریکا یا جای دیگر پناهنده شده ( و حتی پناهندگی هم نه اقامت دارد) آیا تأثیری در استخدام و ادامۀ اشتغال او دارد یا نه. اگر دارد چرا برای رییس ندارد و برای مرئوس داشته باشد و اگر ندارد چرا دربارۀ اقوام از متقاضیان استخدام پرس‌ و‌جو می کنند؟

ارسال نظر

پربازدیدترین