|
| کد مطلب: ۹۳۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

روزنامه جوان: اگر بهائیان عقاید خود را بروز ندهند، می‌توانند زندگی عادی داشته باشند.

روزنامه جوان در مطلبی به این پرسش پاسخ داد که چرا جمهوری اسلامی بهائیان را از برخی حقوق محروم می‌کند. به نوشته این روزنامه، اگر بهائیان عقاید خود را بروز ندهند، می‌توانند زندگی عادی داشته باشند.

روزنامه جوان: اگر بهائیان عقاید خود را بروز ندهند، می‌توانند زندگی عادی داشته باشند.
منبع: جوان آنلاین |

این روزنامه نوشت:

  • بعضی از فرق و مذاهب نسبت به حکومت جمهوری اسلامی و شیعیان، رویکرد خصمانه‌ای ندارند، طبعاً حکومت هم با این افراد وارد مقاتله و کارزار نخواهد شد. اما برخی از فرق را هم داریم که نه‌تن‌ها غیر اهل کتاب محسوب می‌شوند، بلکه طرف خصم با نظام اسلامی هم هستند. این‌ها که بهائیت هم جزو آن محسوب می‌شود و البته برخی از فق‌ها وهابیت را هم از این جمله محسوب کرده‌اند، قطعاً اینگونه نیست که نظام اسلامی در خصوص آن‌ها ساکت بنشیند.

 

  • اینکه ما نسبت به سایر شهروندان جمهوری اسلامی حقوق برابری برای بهائیان در نظر بگیریم، نه‌تن‌ها از نظر شرع بلکه به لحاظ حقوقی و قانون اساسی پذیرفته نیست و این دسته از افراد از قسمتی از حقوقی که قوانین کشور برای افراد در قانون اساسی یا قوانین و مقررات عادی در نظر گرفته محروم خواهند بود. با همه این‌ها بهائیان و کلاً غیر اهل کتاب تا زمانی که عقاید خود را مکتوم می‌کنند و بروز و ظهور نمی‌دهند، عقاید و زندگی عادی خود را دارند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین