|
| کد مطلب: ۹۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی تا امام صادقی ها و پایداریچی ها را دارد همه چیز دارد

ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه مجریه، اختیارات و منابع باعث می‌شود او خود را نقش اصلی مدیریت عرصه سیاست داخلی در سال‌های آتی بداند.

رئیسی تا امام صادقی ها و پایداریچی ها را دارد همه چیز دارد
منبع: اعتماد |

 اگرچه نمایندگان مجلس پشت تریبون بر او و دولتش می‌تازند و تشکل‌های اصولگرا از او انتقادات جدی در زمینه مدیریت اقتصادی کشور دارند اما مگر ابراهیم رییسی با رای اصولگرایی رییس‌جمهور شده که حالا با از دست دادن حمایت آنها نگرانی به خود راه دهد؟

ابراهیم رییسی هنوز همراهی نهادهای حاکمیتی را با خود دارد. دولتش مملو از گروه‌های بی‌نام و نشان جوانان اصولگرا است، چپ‌هایی که از راست برخاسته‌اند و در تاختن نفس تازه دارند و پشت گرم. ابراهیم رییسی می‌تواند با دو دیدگاه به آینده نگاه کند؛ جمهوری اسلامی جز در موارد ترور رییس‌جمهور، رییس دولت تک‌دوره‌ای نداشته است بنابراین به‌رغم تمام دست‌اندازهای فعلی او هنوز بیش از یک دولت زمان در اختیار دارد. دوم اینکه هواداران او در جریان اصولگرایی جوانانی از گروه‌های مختلف هستند؛ امام صادقی‌ها، پایداری‌ها، جوانانی که در مصاف و سراج جلسه می‌گذارند. دولت او آنقدر مدیر میانی و مدیرکل و مسوول از این جوانان دارد که آنها برای حفظ حیات سیاسی خود هم که شده سعی در بقای این دولت دارند.

رییسی به‌رغم همه مشکلات هنوز اجماع حاکمیت را پشت سر خود دارد. همین که با عبور از اعتراضات به ادبیات تحکم‌آمیز خود بازمی‌گردد نشان از اعتماد به ‌نفس اوست. رییسی هنوز آینده را از آن خود می‌داند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین