|
| کد مطلب: ۹۲۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد

واکنش امیرعبدالهیان به کاریکاتور شارلی ابدو: دست لابی صهیونیستی پیداست

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با بلاول بوتور زرداری همتای پاکستانی تاکید کرد: کشور‌های اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشور‌های غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.

واکنش امیرعبدالهیان به کاریکاتور شارلی ابدو: دست لابی صهیونیستی پیداست
در تماس تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و بلاول بوتور زرداری همتای پاکستانی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه وبرخی موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه ایران ضمن اظهار خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو جانبه، به خصوص برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور به میزبانی پاکستان، بر اهمیت اجرایی شدن توافق های صورت گرفته در این کمیسیون تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود:جمهوری اسلامی ایران برای گشایش بازارچه مرزی "پیشین - مند" آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه تحرکات لابی رژیم صهیونیستی در گسترش اسلام هراسی و نیز اقدام جدید این رژیم جعلی در هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مسئولیت دولت فرانسه گفت: لابی صهیونیستی در ورای اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات و مرجعیت دینی قرار دارد، هر چند چیزی از مسئولیت دولت فرانسه نیز در این خصوص کاسته نمی شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه گفتگو با همتای پاکستانی خود تاکید کرد:کشورهای اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشورهای غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نگران کننده افغانستان، نسبت به محروم کردن دختران از تحصیل در افغانستان ابراز تأسف کرد و بار دیگر بر ضرورت شکل گیری دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین