|
| کد مطلب: ۹۹۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

ممنوعیت استفاده از تیک تاک چینی در ادارات دولتی آمریکا

تیک تاک هنوز به دستورالعمل‌ صادره جدید از سوی دولت آمریکا پاسخ نداده، اما وزارت خارجه چین این ممنوعیت را به شدت محکوم کرده است.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک چینی در ادارات دولتی آمریکا
منبع: جماران |

کاخ سفید روز دوشنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) به ادارات فدرال آمریکا ۳۰ روز مهلت داد تا برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو موسوم به تیک تاک (TikTok ) را از تمامی دستگاه‌های الکترونیکی دولتی پاکسازی کنند.

شالاندا یانگ، رئیس دفتر مدیریت و بودجه، طی فرمانی از سازمان‌های دولتی خواست تا ظرف مدت ۳۰ روز نصب‌ این برنامه را بر روی دستگاه‌های الکترونیکی سازمان‌ها «حذف و غیرمجاز» کرده و همچنین «ترافیک ورودی اینترنت» به این برنامه را مسدود سازند.

این ضرب‌الاجل کاخ سفید در پی تصویب طرح ممنوعیت تیک تاک در کنگره آمریکا تعیین شده است. این ممنوعیت بر مشاغلی در ایالات متحده که با دولت فدرال مرتبط نیستند یا میلیون‌ها‌ شهروندی که از این برنامه استفاده می‌کنند اعمال نخواهد شد.

این در شرایطی است که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)، نسبت به تبعات این طرح بر حقوق شهروندی هشدار داده است. جنا لونتوف، مشاور ارشد سیاستگذاری این اتحادیه، در بیانیه‌ای گفت: «کنگره نباید پلتفرم‌ها را سانسور کند و حق آزادی بیان و اظهارنظر را که طبق قانون اساسی آمریکایی‌ها تضمین شده است سلب کند.»

قانونی که ماه گذشته توسط جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده امضا شد استفاده از تیک‌تاک را برای مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده نیز ممنوع می‌کند. تیک تاک هنوز به دستورالعمل‌ صادره جدید از سوی دولت آمریکا پاسخ نداده، اما وزارت خارجه چین این ممنوعیت را به شدت محکوم کرده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز سه‌شنبه گفت: «ما قاطعانه با عملکرد اشتباه ایالات متحده برای تعمیم مفهوم امنیت ملی، سوءاستفاده از قدرت دولتی و سرکوب غیرمنطقی شرکت‌های دیگر کشورها مخالف هستیم.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین