|
| کد مطلب: ۹۸۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه روسیه

اتحادیه اروپا با دهمین بسته تحریم‌های روسیه که حاوی "اقدامات محدودکننده هدفمند علیه افراد و سازمان‌های حامی جنگ، پخش کنندگان تبلیغات به سود مسکو و تحویل دهندگان هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه در جنگ" است، موافقت کرد.

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه روسیه
منبع: ایرنا |

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در صورتی که هیچ کشور اتحادیه اروپا اعتراضی نکند، تأیید نهایی این تحریم‌ها برای روز شنبه پیش بینی می‌شود.

جزئیات مربوط به افراد و اشخاص بیان شده در این تحریم‌ها در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر می‌شود.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که نام ۱۲۰ فرد، نهاد و سه بانک روسی در فهرست‌ این بسته بیان شده‌ است.

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را که در اوایل روز جمعه توسط آمریکا و انگلیس اعلام شد، تکرار کرده و در پی بیانیه G۷ به هر کشوری که روسیه را در جنگ یاری کند، هشدار داد.

یک دیپلمات دیگر اتحادیه اروپا خبر داد که توافق نامه‌های مربوط به تحریم‌ها به صورت "بدون سازش" برای پیشنهادی که توسط کمیسیون اروپا به کشورهای عضو مطرح شده، در نظر گرفته شده است

در این بسته پیشنهادی قطع صادرات کالاهای صنعتی به ارزش ۱۱ میلیارد یورو به روسیه و کشورهای عرضه کننده هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو، پیش بینی شده است.

اورسولا فون درلاین، رئیس این کمیسیون، گفت، کالاهایی که روسیه از دریافت آنها محروم شده شامل لوازم الکترونیکی و قطعات دستگاه‌هایی است که می‌تواند در هواپیماهای بدون سرنشین، موشک، بالگرد و سایر سیستم‌های نظامی استفاده شود.

وی پیش از این مدعی شده بود که هفت نهاد ایرانی که محصولات دومنظوره نظامی برای روسیه تهیه می‌کنند نیز در پیشنهاد تحریم‌های کمسیون قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا پیش از این ۹ بسته تحریمی بی سابقه به مسکو تحمیل کرده و به توان دفاعی روسیه و صادرات کلیدی این کشور به خصوص نفت ضربه زده است.

چندین دیپلمات اتحادیه اروپا گفته بودند که شکایت لهستان در مورد آخرین تحریم‌ها توافق اخیر را مقداری با تاخیر مواجه کرده است زیرا ورشو آنها را ناکافی می‌داند.

ماتئوس موراویکی، نخست وزیر لهستان که یک روز قبل از اعلام تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا، از کی‌یف دیدن کرده بود، روز جمعه مدعی شد: پیشنهادهای بروکسل "خیلی نرم و ملایم" است.

ارسال نظر

پربازدیدترین