|
| کد مطلب: ۹۸۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

آیا غرب به دنبال شکست روسیه است؟

توقف پیمان استارت نو از سوی روسیه، به منزله آخرین حلقه به جا مانده از رژیم کنترل تسلیحات بین آمریکا و روسیه، گامی نزدیک تر به وقوع یک جنگ هسته ای است که بسته شدن مسیرهای دیپلماتیک و تبدیل جنگ اوکراین به جنگی حیثیتی، آن را به احتمالی نه چندان دور تبدیل می کند.

آیا غرب به دنبال شکست روسیه است؟

 سفر سه روزه بایدن به اروپا در شامگاه روز چهارشنبه به پایان رسید. این سفر در حالی به پایان رسید که رئیس جمهور آمریکا در تمام طول این سفر حمایت خود از اوکراین را یادآور شد.بایدن در ۷۲ ساعتی که در اوکراین و ورشو بود در گفت‌وگو با همتایان خارجی خود تاکید کرد که سفر این هفته‌اش برای نشان دادن این مساله به جهان است که ایالات متحده در حمایت از اوکراین از خود تزلزل نشان نخواهد داد. بایدن در کی‌یف ضمن تاکید بر حمایت تمام قد آمریکا از اوکراین گفت: جنگ پوتین در حال شکست است. او اضافه کرد: «پوتین فکر می‌کرد که اوکراین ضعیف است و غرب تجزیه شده است. او تصور می کرد که می تواند از ما پیشی بگیرد. فکر میکنم او الان دیگر اینطور فکر نمی کند».

بایدن در مورد توافق نظر واشنگتن در مورد حمایت آمریکا از اوکراین گفت: «در آمریکا هر دو حزب از آرمان های اوکراین حمایت می کنند». او همچنین از بسته کمکی اضافی به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد که شامل تجهیزات نظامی و تسلیحات بیشتری مانند موشک های ضد تانک جاولین می شود. بایدن در پاسخ به سوالی درباره اهمیت حضور در کی‌یف، یادآوری کرد که «هدف از این سفر این بود که به زلنسکی بگوید که ایالات متحده اینجاست تا بماند. ما نمی‌رویم». زلنسکی نیز پس از پایان این سفر در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: «اولین سفر رئیس جمهور ایالات متحده به اوکراین در تقریباً ۱۵ سال اخیر، مهم ترین سفر در تاریخ روابط اوکراین و آمریکا است».

ارسال نظر

پربازدیدترین